Hitta något som motiverar dig

Vad är det egentligen som får oss att lyckas? Att komma ett steg framåt mot våra mål? Vad gör att vi sätter våra mål? Vad gör att vi når våra mål? 

Det finns så mycket saker kring detta som vi funderar på och tänker alldeles för mycket på! För mig är prio 1, det ska vara enkelt och kännas enkelt! Vi pratar mycket kring hur vi tänker när vi tränar för Jannica vilket jag tycker är superbra!! Efter gårdagens träning fick de mig att tänka lite till och bilhandeln med mig av det. 

Vår hjärna stället till mycket problem vid prestationer som gör att vi kanske misslyckas så det gäller att hålla tankarna i styr minsann. Jag har haft mycket problem med tankarna, varit otroligt fokuserad på vilka namn som står med i startlistorna, nervös för den höjd jag ska hoppa, nervös för vilka som är på läktaren och tittar och rädd att folk ska snacka om att jag är dålig. Hur lyckad man då komma från detta negativa tänkande och får fram de bra tankarna istället för de dåliga? 
Det finns nog inget svar som fungerar för alla men något som jag alltid tänker i olika situationer: 

• Kommer jag dö av detta? 
• Kommer jag hamna i fängelse av detta? 

Svaret har för mig alltid varit nej, och det får mig att inse att bara för jag misslyckas är jag inte dålig, jag kommer inte att dö och jag kommer inte Hamna i fängelse, så då kan jag göra det. 

Sedan gäller det att hitta inspiration för att få oss att bli bättre och nå våra mål. Jag själv kan bli sporrad av vad som helst egentligen, en ny maträtt som jag gjort bra, en kompis som tränar gym och jag ser dennes motivation, andra idrottare, en kompis som lyckas på tentan genom hårt slit etc. Nu efter vinter-OS har jag blivit riktigt peppad och inspirerad. Det är helt andra sporter där än min egna, men att se hur de personerna arbetar, fokuserar och bara kättar allt vad de har har fått mig så inspirerad! Dels i ridningen och dels med min egna träning. 
(null)
Svettig och äcklig en måndagsmorgon efter uppvärmning på löpbandet. Ett steg närmare målet! 
Att bara ta sig till gymmet är en vinst i sig och ett steg närmare det du strävar efter. Att sitta upp på hästen och rida ett pass är även det ett steg närmare målet, oavsett om det är ett pass i skogen eller en träning. Varje dag du beslutar dig för att hoppa upp på hästen är du ett steg närmare ditt mål. 

(null)

Den här lille sötnosen som tog borstarna ifrån mig och skulle bestämt borsta på Fanni, DET är en sån liten sak som inspirerar mig i vardagen! Det gäller att hitta de där små sakerna i vardagen som peppar en och får en att vilja kämpa lite till. Inställningen är ALLT och det är bara DU som kan bestämma hur långt du kan gå med tankens fantastiska kraft! 

(null)
Den här lilla stjärnan hoppade stoooort igår minsann! Hon är fantastisk och jag är så lyckligt lottad att hon är min!❤️ 

(null)
Bara dessa chokladbollar jag gjorde igår och de fina tulpanerna inspirerar mig! Ät gott- gör gott! 


Så oavsett vilken sport eller plugg eller vad som helst egentligen du håller på med och vill bli bättre, hitta dessa olika saker i vardagen att bli inspirerad från! Och kom ihåg, du behöver inte bli inspirerad av just det du håller på med utan det kan komma från en helt annan sport eller något helt annat!