Spontantävling!

Bestämde mig på fm idag att vi skulle iväg och tävla, sagt och gjort! Haha. 

Har ridit henne denna vecka för att matcha mot dagens tävling, ifall jag skulle starta. Det är bara 15 min från stallet så lika bra att passa på när det är så nära! Har dock varit osäker på underlaget, därför jag inte vågat anmäla mig tidigare. Men fick höra det var mycket bättre än förra året (då var det verkligen katastrof tyvärr) så jag chansade och åkte dit. MYCKET bättre underläg än för ett år sen, så skönt att inte behöva vara orolig för det.  

Startade först eftersom jag efteranmält mig, så det var bara gå in och köra och hoppas på det bästa typ! Första utomhus för i år och i te hunnit hoppa något ute men vad gör väl det ;) Fanni va piggelin och tyckte de va så kul, hoppade väldigt bra också! Satte en nolla och en tid som räckte till en 6:e plac! Inte illa pinkat de inte för att ha gått ut först ändå! 😍 Verkligen super nöjd med Fanni idag, och så glad jag tog beslutet att åka iväg! Nästa helg är de tävlingar på sundbyholm som gäller så de va bra vi fick lufta oss lite innan dess! 
(null)

(null)

(null)
Älskade hästis! ❤️ 
Hann inte med att knoppa idag, kände mig så dålig för det för det är något jag är väldigt noga med att alltid göra. På tävling ska det va snyggt och städat! Men det gick ju bra även fast manen var utsläppt 😉 

Hon har dessutom gått superbra senaste 2 dagarna hemma när jag trimmat, tror solen har gjort gott för musklerna så de blir varma snabbare då hon dels är mycket mer avslappnad och lösgjord än i vintras. Härligt med såna här vårdagar som idag! :D