Ingen dag den andra lik

Spännande det här med hur dagarna ser ut. Ena dagen kan de va full rulle och nästa dag nästan helt tomt på schemat! Idag var det en sådan där lugn dag med inte mycket på schemat. Såna dagar behövs verkligen ibland för att få lite koll på läget både hemma och i stallet och fixa lite ordning och reda om man haft fullt upp eller så. 
 
Började dagen med att släppa ut hästarna i morse. Älskar verkligen det och det är något jag saknar mycket med att inte ha hästen hemma längre. Det är ett sånt lugn och en sån idyll på morgonen. Förutom vanligt fix i stallet såg jag till att få lite schabrak och benskydd tvättade. Fortsätter tvätta lite mer när jag är där imorgon, så skönt att få allt rent och fräsch! 
 
 
Himlen uppenbarade sig för mig på min promenad till och från hagarna imorse. Så häftigt egentligen vad vacker himlen är och vad mycket den ger oss! 
 
På hemmafronten har jag tvättat även mina kläder. Ska bli så skönt att lägga sig och sova i nytvättade lakan ikväll! Storhandlat och lagat en massa matlådor inför kommande vecka. Himla smidigt att göra flera olika maträtter och frysa in så man har matlådor. Ibland räcker inte tiden till för att laga mat så då är det skönt att bara kunna ta en matlåda ur frysen. Kikat på världscupfinalen har jag också gjort där Henrik blev trea! Surt att en bom föll, men så himlans bra!  
 
Ja det är väl det som har hänt idag, inte så händelserikt men skönt med en lugn dag hemma. Nu återstår bara att plugga lite innan det är dags att säga tack och godnatt. Hade!