Tävlingsdag

Vilken bra tävlingsdag vi haft! Och vilket fantastiskt väder!!! 


Idag styrde vi kosan mot Linköping till deras helt nya ridanläggning sedan i höstas. Mäkta imponerad faktiskt, riktigt riktigt fin anläggning! Sällan man ser en sådan bra anläggning här i trakterna (och i Sverige för den delen, såg några liknande anläggningar när vi var i Holland/Belgien) så det var riktigt kul att se. 


Hur som helst. Idag var faktiskt första gången ja red 2 klasser på Fanni. Har med bland annat Ellie typ alltid bara startat 1 klass om dagen för att jag är rädd om hästarna och inte vill slita i onödan, eller hur man ska uttrycka det. Hur som, idag blev det två st 120cm, perfekt! 

Först en A:0, min favorit bedömning alla gånger hehe. Gjorde en superduper runda och Fanni hoppade fantastiskt! Tog det lugnt och höll mig till planen = vi gjorde en superbra och felfri runda :D tjohoo! Blev dessutom 12:e placerade av 78starter, inte illa!! 

Därefter var det en A:0/A:0. Hade förhoppningar om att hon skulle ha lugnat sig lite till denna klass, men icke. Hon var nästan mer galen nu än i första klassen haha. Men det gillar jag! Älskar hästar som verkligen gillar det de gör och som kämpar och fightar. Bästa Fanni! Började super bra och hon hoppade riktigt fint, kände att "detta blir bra", men så tar jag ut bågen för mycket till hinder nr 4 så Fanni tror vi ska någon annanstans än över hindret haha... i sista stund ser hon hindret och hoppar, men får med sig en bom. Helt acceptabelt och det var bara en kommunikationsmiss. Resten av banan var jättebra och hon hoppade fantastiskt idag! Älskade häst!❤️ Vi behöver mer rutin, det är fortfarande ibland lite vingligt till vissa hinder men det kommer med tiden och med mer styrka. Hur som så är jag otroligt nöjd med dagen och med hur vi presterat. Detta var ju ändå bara vår 4:e tävling och andra respektive tredje 120! Hon är en stjärna den där hästen 🌟❤️

Snygg i nya tävlingsoutfiten också som jag fick av Erik i julklapp 😍