Midsommarhelg

Vilken fantastisk midsommarhelg jag haft på alla sätt och vis! Både hunnit med att träffa vänner, fixa med hästarna och allt vad det innebär och även vilat upp mig. Himla himla skönt verkligen. Borde ha rensat lite ogräs och tvättat både bil + transport, men det finns det fler dagar till. 
 
Hade en superlyckad midsommarafton där jag hade bjudit hit lite folk för 5-kamp och grillning (så mycket bättre än den traditionella midsommar-maten). Kunde knappast blivit bättre, så glad för alla fina vänner jag har <3 <3 
 
 
Jag ser så himla "pysslig" ut och duktig på den här bilden, hhaha. tyvärr blev min krans typ den fulaste jag någonsin sett, men vad gör väl det! ;) Krans som krans, haha. Nästa år hoppas jag att jag är bättre...
 
 
 
 
 
Fanni har jag börjat trava lite smått, tjohooo. Så roligt! Dessutom har hon jobbat på otroligt bra. Igår och idag red jag på banan på ett lite "nytt" sätt. Nämligen att mestadels bara rida med inner skänkeln och yttertygeln runt fyrkanten. Detta för att slippa att man blir hängig i innertygeln som de flesta (inklusive mig själv) tyvärr blir. Fanni fattade det jättebra och gjorde det toppen. Väldigt avslappnad och mjuk har hon också varit. Blir spännande att se hur hon är i galoppen sen med denna övning eftersom det är där som hon gärna blir lite spänd. Det visar sig till helgen helt enkelt när vi ska galoppera :D
 
Älskade lille hästis
 
Thea har fått sig lite pyssel också och ett steg vidare i det. För tre veckor sedan  hade hon bort en bit av kastanjen på ena bakbenet som såg väldigt otäckt ut. Förutom att det var ganska så djupt sår var hon även väldigt svullen på hela benet. Men efter att ha spolat rent och smörjt in och en antibiotika kur så är det nu helt läkt och fint! Superskönt. Tidigare har vi bara spolat benen på henne men idag tog vi steget vidare och spolade högre upp på kroppen som hon gjorde riktigt bra! Nästa gång blir det hela kroppen så hon får pröva på det med. 
 
sötis Thea <3 Alltid bra med repgrimma under vanliga grimman när man gör nya saker tycker jag.
 
Mina älskade två <3 Så glad att de älskar varandra så mycket. De lämnar knappt varandras sida utan går tätt bredvid varandra hela tiden <3 
 
Idag snodde jag även mammas islänning så red mamma och jag ut en sväng. Supermysigt och trevligt! Och kul att rida liten ponny med haha. 
Fantastiskt söt är hon! 
 
Mamma visade mig även en ny runda i skogen som jag inte ridit tidigare, wohooooo. Så kul med nya rundor här där vi knappt har någonting haha. Träffade även på en elefant och liemannen ute i skogen... ;) 
 
 
 
Läskigt va! 
 
HEJS! 
#1 - EVELINA

Verkar verkligen som att ni hade en perfekt midsommarafton, härliga bilder också och vilka fina blomsterkransar! :D

Svar: Åh tack snälla! Ja det var verkligen toppen :D
Elise Vognild