Rivstart på veckan

Nog blev det minsann en rivstart på veckan idag efter en lite lugnare helg. Önskar jag kunde ha lite mer ledigt, bara göra saker hemma, ååh så skönt de vore! Drömma kan man får göra ibland ;) 
 
Hur som haver. Var duktig och fixade stallet imorse istället för att mocka och så på em, brukar alltid försöka göra det på morgonen men ibland blir tiden knapp. Denna vecka är tiden knapp efter jobbet varje dag så då gäller det att få så mycket som möjlligt gjort på morgonen så det finns "mer" tid på kvällen. 
 
Efter jobb och lite fix i stallet (fylla vatten i hagar, lägga in mat i boxarna, mata getterna etc.) så åkte Jag och Sofi en sväng till Joans och åt! Så trevligt att ses igen och dessutom med god mat. Unnade mig själv lite oxfilé på spett faktiskt. Så gott verkligen! 
 
 
Efter god mat och trevligt sällskap blev de dags att säga adjöken och för min del att motionera hästarna. Rocky gick ett "uppcheckningspass" på banan, dvs. mycket övergångar och tempoväxlingar för att se så han är med mig. Detta funkar jättebra att göra dagen innan träning som nu för då är han oftast väldigt lyhörd dagen efter på träningen, taktik! ;) Fanni jobbade med Equibandet och hon gör fina framsteg varje gång, så skoj att se! Därefter fick hon massage som den prinsessa hon är <3  Så skönt att bara så och massera och njuta av att bara vara där. Love it! Därefter lite smörjning av använd utrustning innan det blev dags att gå in. Nu är det sovdags som gäller. Mycket på schemat imorgon med. Endel att fixa här på gården och även träning med båda hästarna för Jannica! Så skoj!! Men innan allt skoj väntar jobb på dagen imorgon. Hejs!