Latardag med sol

Vilken underbar dag jag har haft hittills idag!!! Solen har varit framme sedan i morse och jag har faktiskt passat på att njuta av den och lite vila. inget inplanerat idag alls (förutom det vanliga med hästarna och sen lite fix här hemma på gården), sååå himla skönt att bara kunna lata sig lite. Yvonne tog ut hästarna imorse så jag fick lite sovis, underbart <3<3<3 Vaknade av mig själv strax innan åtta men de var sååå skönt att få sova ut de extra timmarna och att vakna av sig själv. var några veckor sedan jag fick en liten sovis så det var välbehövligt för kropp och knopp. 
 
Efter lite frukost gick jag vid klockan 10 ut till poolen, fyllde på vatten i den, satte igång dammsugaren så poolen skulle bli ren och fräsch och i med lite klor. Sedan blev det att lata sig. Varvat solstolen med bad och solande på madrassen i poolen, alltså sååååååå underbart. Underbart att få lite färg på kroppen också som inte sett solen på väldigt länge hehe.
Gick upp därifrån vid 14 och har nu fått i mig en fantastisk lunch! ibland så lyckas jag med det här med mat, haha! 
 
Broccolipasta med pulled pork (från gårdagens middag) och sen en bruschettasallad med mozzarella, muuuuums! Lite chili och limepeppar på det så blir de knappast bättre.
 
Igår morse när jag skulle ta ut Fanni var ena ögat helt uppsvullet och hon kunde knappt se, såg så hemskt ut. Var dock modig och väntade ut det under dagen när jag jobbade. Spolade rent med saltlösning och när jag sen kom hem på eftermiddagen var det så mycket bättre! Så skönt. Tog ett lite lugnt joggingpass och efter det var det ännu bättre. Bra med att sätta igång blodcirkulationen så svullnaden gick ner. Såhär såg det ut på morgonen 
Stackars lille hjärtat. Troligtvis har hon fått in spån eller dylik under natten då hon inte var svullen kvällen innan. Flughuva på i hagen så där ska inga flugor ta sig in och irritera. 
 
Älskade hästis och hundis igår när vi skrittade fram. 
 
 
Nu däremot har det blivit dags att ta tag i att göra rent transporten!! Den ska högtrycktvättas och göras rent ordentligt. HEJS!