Nya känslor

Jag får nya aha-er bra ofta nu för tiden när jag rider, och Fanni gör så bra framsteg för varje pass, underbart verkligen! 
 
på träningen i tisdags var det en helt annan känsla än tidigare, nämligen att hon tog ett ordentligt stöd på bettet, precis som jag vill, men hon var inte stark! Detta alltså när vi hoppade. Upplever henne inte som stark när jag rider vanligt men för att ha fått ha ett stöd i bettet när vi hoppar har jag tidigare upplevt henne aningen stark. Inget negativt då jag vill ha det så i hoppningen men ändå. Nu däremot hade jag det där samma stödet som jag vill ha men utan att hon kändes stark och vi både behöll lugnet. Så roligt med just den förändringen och förbättringen! Anledningen till detta tror jag starkt på är att jag nu börjar få ordning på hennes kropp mer, alltså att jag har koll vart alla kroppsdelar är när jag rider. Nu är det inte längre sladdning med bakbenen och bogen ut i varje vändning utan hon följer mig dit jag vill utan minsta problem. Det gör också att hon nu jobbar på mer korrekt och jämnt bakifrån bakbenen som leder till ett jämnt stöd på bettet! Så egentligen är det inte så konstigt att stödet kändes annorlunda (till det bättre) nu mot tidigare när hon börjar jobba mer jämnt med kroppen :D På måndag ska jag ta tag i min kropp också så det blir ordning på den! 
 
Hoppade bra som tusan gjorde hon också, och även det beror såklart på att hon nu börjar jobba jämnt med kroppen och med ett annat tryck bakifrån! Lovely
 
 
Igår (onsdag) lastade jag och mamma på Fanni och Rocky, åkte iväg typ 10-15 min från oss ut i skogen för att rida en sväng! Vi har inte världens roligaste ridvägar här i kring tyvärr, men åker man bara iväg några minuter kommer man till en ås med helt fantastiska stigar och vägar! Så härligt att bara kunna ligga och galoppera längre sträckor än vad man är van vid här hemma, låta hästarna få upp flåset lite och bättre på konditionen samtidigt som man kan njuta av den fina naturen. 
 
 
 
#1 - NORRSKEN EMMA

härligt fina fotoN! =)

ha en fin dag