Tävling 1 dag blev 2

Och så var denna helg över och nästan påsken med. Skulle egentligen bara tävlat en klass i lördags men det blev så vi åkte iväg idag också 😁 kul för mig om inte annat!!! Inget är väl så roligt som att få tävla. 



Hur som helst. I lördags, alltså den rundan glömmer jag gärna haha... det var inte katastrof eller så, två bommar trilla ner, inte hela världen men det gick så SATANS FORT!!!! Haha. Den som red innan oss red snabbt och lite "hetsigt" vilket gjorde att en redan het Fanni höll på att krypa sig själv ur skinnet hehe.... Sååå det gick väldigt snabbt, och jag fick inte alls tillbaka henne så som jag ville... så blev två ner helt enkelt på två räcken varav det ena vi kom på tok för stort på och det andra på tok för nära. Jaja, sånt som händer... Galoppera fort vet jag att hon kan så det ska vi inte prova på något mer, förutom där vi behåller kontrollen såklart! Haha. Så vi bestämde oss då att efteranmäla till en start idag också. 

Redan när vi lastade ut var hon mycket lugnare än igår. Såg även till att rida fram längre och det var bra. Hade henne väldigt avslappnad och inte alls så hetsig som hon var igår. Hopade SUPER BRA på framhoppningen, jäklar vad fin hon är min lilla häst <3 
Likaså inne på banan, vilken runda!!! Allt var så bra och så perfekt, lite för perfekt så hon inte lyfte ordentligt på bakhovarna på hinder nr 7 och Touchade i lite lätt så bommen föll... Så så synd verkligen, men jag är otroligt nöjd ändå!!! Detta var lätt vår bästa runda någonsin, både på tävling och träning, och hon hoppade så himla bra. Jag red också bra, målmedvetet och enligt planen. Så himla synd bara men Jaja, jag vet att vi är bra och att vi kan greja det <3 Otroligt roligt att även banbyggaren sa att det var oroligt synd med det nedslaget och att det var en riktigt fin runda!! Sådant blir jag så glad av att få höra <3<3 tack snälla!! För det var verkligen en toppenrunda att lägga på rutinkontroll :D 

sötishästen <3 lyckades även med att få relativt jämna och snygga knoppar idag!!! Heja heja haha.

Har nu på kvällen ätit middag med min mor och bror. Gott och trevligt och skönt att slippa laga mat hehe. Tänker tillbaka på dagens runda, ler och blir så glad att jag äger denna fina häst <3