När bitarna faller på plats

Idag var det äntligen dags att debutera på tävlingsbanan med min fina Calle! 

Det är alltid lite spännande och nervöst första tävlingen med en ny häst, man har ingen aning om hur den kommer bete sig med någonting utan det gäller att ta det lite som det kommer brukar jag tänka. 

Calle var lika lugn och trevlig som han alltid är i hanteringen och direkt när jag hoppade upp kände jag hur jäkla cool han va. Han visste precis vad som skulle hända och var så säker. Hemma och på träning kan han bli aningen "ängslig" och lite spänd men allt det var som bortblåst! 
Laddad

Redan på framhoppningen kände jag att det här kommer gå bra och visst gjorde det väl det!! Red först en 90cm bed.A som vi nollade och det kändes så ENKELT och så ROLIGT. Helt fantastiskt var det. Red sedan även en 100cm och det kändes lika lätt det. Gick utanför ett hinder i omhoppningen men hade en väldigt bra grundgalopp så vi knep dessutom en 12:e placering av 54 starter! :D 

Det kunde inte gått bättre idag på vår debut! Alltid lika skönt att bli av med den och nu kan det bara bli ännu bättre!! :D tror allt han saknat att tävla lite för han tyckte det verkligen var sååå roligt! Spetsade öron hela tiden och tog tag i varenda hinder 😍 

Fina Callebus <3

Mysstund efter ritten är ett måste enligt Calle, han är verkligen världens goaste <3 

❤️
Det är SÅ underbart att äntligen vara ute på tävlingsbanorna igen!!! Som jag saknat det!