Ta kontroll och gör vad du vill

Hej! 
 
Igår var jag och Calle iväg och hoppträna för Klaas. Det var SÅ stor skillnad jämfört med sist och gick tusen gånger bättre! Han var inte alls lika vild (haha) och vi kunde kommunicera med varandra väldigt bra tycker jag. Superduper nöjd verkligen! Det som är så bra med Calle är att gör jag fel, så gör han det, men så fort jag gör rätt och bara rider som jag ska, så går det också hur bra som helst. Det är såhär jag kommer lära mig att bli ännu bättre och skickligare, genom att när jag gör rätt så gör han rätt. åh vad det här är kul!!!
 
 
Något som var mindre kul var att han trampade mig på foten när vi skulle lasta hemma och åka iväg. Inte kul alls och hela foten bultade hela vägen fram till träningen. Blev ett tag orolig att den var bruten, (tänker mig alltid det värsta haha...) men den verkar vara hel förutom att den nu är helt blå och väldigt svullen ;) 
 
Förövrigt så har Ellie fått på sig nya skor efter några dagars vila pga tappsko så nu kan vi sätta igång igen! Tror ändå att det varit bra för henne med några dagars vila, ibland behöver både kroppen och huvudet få vila lite :) Idag ska hon joggas igenom på banan medan Calle får ta en tur i skogen. Lite lugnare i skolan den här veckan också, jätteskönt verkligen. På torsdag går vi äntligen på lov, dessutom det sista lovet över huvudtaget i skolan!!! Ska passa på att njuta och göra sådant som inte hunnits med och blivit uppskjutet. 
På lördag ska vi även åka iväg och hälsa på min gamle Prins och hans familj <3
 
hahaha här var man inte stor inte och att överredigera alla bilder var tydligen jättepopulärt??? skrattretande men kul att blicka tillbaka till hehe.