Vilket väder!

Lär nog vara mycket trafikolyckor ikväll och imorgon här i trakterna runt mig, det har kommit en hel del blötsnö och sedan har det fryst på, inte roligt alls med snorhala vägar! 
 
Dessutom har ena fjädern gått av på min bil (!!!!!). Så här står jag beroende som tusan av egen bil och har ingen bil att åka med. Mindre roligt det med. Och sen har pumpen till spolarvätskan gått sönder så den funkar inte heller.... Även min mobil har blivit helknäpp och funkar bara på mobilens villkor vilket också är ett stort problem!!!! Usch för dessa tekniska apparater, enligt mig ska de bara funka!! haha. Jaja, är glad jag har så fina hästar i stallet iallefall, det andra löser sig på ett eller annat sätt. 
 
Thea har vilat inte gjort något speciellt (förutom borstning och hovlyftning etc) på typ 2 mån, men i torsdags tog vi tag i henne igen med longeringen för att se vad hon mindes. Hon var ganska så okoncentrerad och hade massor av energi att ta ut haha. Men kom ihåg hyffsat bra. Idag provade vi igen och då var hon super duktig!!! Även fast hon alltid brallar först så var hon ändå mer "med mig" och lyssnade och tog kommandona super bra! Hon är så rolig att jobba med verkligen då hon har så lätt för sig med allt (hittills), himla roligt!! <3 
 
Fanni har arbetats från marken idag, och innan kvällsfodring ska hon få sin dagliga dos med massage av mig, vissa har det bra haha! Vore inte helt fel med massage varje dag inte ;) 
 
Idag har det bjudits på julbord på Julita Värdshus tillsammans med Eriks familj, otroligt gott och trevligt! Med lite tid över nu ikväll ska jag ta och städa huset lite, det har kommit väldigt mycket efter på sistonde hehe... Skönt med extra tid såhär en söndag kväll också. Har dessutom  hunnit med att träffa Julia en sväng också, mycket trevligt det med! 
 
Här kommer lite dåliga bilder från helgens träningar. Är så nöjd med Fanni, hon äger! <3 
 
Vi fick rida väldigt mycket utan stigbyglar (nästan hela tiden under fredagens pass) det känns rejält idag kan jag säga!! Ska definitivt bli bättre att rida utan. I somras red jag nästan alltid utan stigbyglar men nu har jag blivit sämre på det igen, dax att återuppta det! 
 
Åh, hon verkligen tycker det här är så roligt älskade lilla hästen!!! Och jag med såklart!
 
tjoho!