I jaktens tider

Måste bara börja med att uppmana samtliga som går i skolan att plugga på lektionerna. Är inne i ett så bra "pluggflow" just nu och gör klart allt på lektionerna. Har inte en enda gång (än så länge ;)) suttit uppe hela natten dan innan deadline utan jag har skickat in allt långt innan det ska vara inne. Känslan är obeskrivlig, det är så skönt att kunna komma hem och koppla bort skolan helt och bara slappna av!! Har två kvällar denna vecka hunnit med att titta på tv också!!! Det var länge sedan jag gjorde det kan jag säga er. 


Hur som haver så är det tydligen jakt för fulla muggar hos mig. Hmm... Var först ute en sväng med Ellie som gick väldigt bra. Lite spänd var hon dock men annars gick det bra. Mitt lilla lyckopiller <3


Sedan var det tänkt att jag och mor skulle rida ut en sväng men när hästarna var klara och vi skulle kliva ut genom stalldörren hörde vi ett skott. Jaha, och då var jakten igång.... Fick bli ett pass på banan istället, vågar mig inte ut när de skjuter speciellt inte som idag då vi hörde massor med skott!!! Man blir ju bra rädd, men hästarna brydde sig ingenting så det var ju bra det. Det fick bli ett pass med lite inslag av markarbete. Förutom vanligt dressyrjobb, idag fokuserade vi mycket på den förvända galoppen och få henne stark i den samt att det är väldigt lösgörande, så blev det bommar på böjt spår och två sockerbitshinder.

Under hela passet fokuserade jag med på mig själv, på mina skänkar och på min balans. Även fast "hindrerna" var typ 60cm eller vad det nu blir, så kände jag att det var stor skillnad på språnget. Jag kunde stå still och låta henne sköta sitt och vara med henne istället för att flyga runt överallt. Blir spännande att de vad det har gett på tävlingen på lördag när det är någorlunda mer hinder.  Mycket nöjd med dagens pass och hon kändes väldigt mjuk och fin :) 


Nu är det sovdags som gäller och imorgon är det äntligen fredag!!! Har en fullspäckad helg men det blir kul :) 

Bjuder på en bild på finaste hästen också, bästa Acorat ❤️

Så söt han är mitt hjärtegull ❤️❤️