Söndag var de ja...

...och inte behöver man ha någon "söndagsångest" inte!! (detta skulle ha publicerats i söndags, vet inte varför det inte blev så..)
 
Linnea är en ängel, som hon räddat min helg när jag har haft fullt upp haha. I Fredags hann jag bara med att rida Ellie så hon longerade Spiran åt mig under tiden som jag jobbade. Igår fixade hon hela stallet var ute med Ludde(vagn) , Mimir (Ridning), Raudur och Acorat (Promenad) när jag var och skrev högskoleprovet, alltså så bra och snäll!!!
 
När jag sedan kom hem var det tänkt att vi skulle rida ut med Spiran och Ellie men det blev på banan istället då Speranza av någon anledning högg (!!!!) mig i sidan när jag gjorde iordning henne... Så konstigt för hon har aldrig haft några tendenser till det tidigare... jaja, lite blodblåsor och stort blåmärke var vad jag fick, som tur var gick det inte igenom skinnet men det var bra nära. Det var riktigt obehagligt måste jag säga, har aldrig blivit "skadad" av en häst förut och allt gick så snabbt så det var obehagligt. Red inte särskilt hårt eller så, utan kollade mest bara av henne. Hon fick jobba på lite lång och låg. Inte bra att låta henne bli lång egentligen, men det gick ändå bra då hon var på bakbenen hela tiden, då är det okej att hon är lite lång sålänge hon inte kommer ner på bogarna! Linnea red Ellie somsagt och hon såg väldigt fin ut! Fina stjärnan <3 
 
 
 
Nu är det hemmagjord pizza pågång här i huset!! :D