Gårdagens träning

Var ju somsagt iväg med Ellie till Louise igår för lite hoppträning :)

Vi jobbade mycket på att verkligen ha hästarna på bakbenen och att de snabbt skulle kunna länga sig och sedan snabbt kunna korta sig. Började med en bom övning med fyra bommar med ett galoppsprång emellan. Mellan bommarna var det 6,5, 6 och 5,8 m (lite osäker men tror det var något sånt). På den övningen får man komma in i en stor galopp och sedan blir det jättekort till sista bommen. Ellie var hur duktig som helst och den övningen gick kalasbra! :D hemma ska jag göra det lite svårare för mig och ha 6,8m, 5,8m och 4,8m istället :)

Sedan hoppade vi hinder på olika linjer, extremt nyttigt med tanke på felet jag gjorde på tävlingen i söndags, så nu vet jag mer hur jag ska rida! :D kom sedan på en bana. Kom ib dåligt på ettan (för dålig galopp) så det blev ett extra språng till tvåan men sedan flöt banan på bra :) det var även med en kombination med trippelbarr-räcke. Mycket svårt för hästarna men OTROLIGT nyttigt, speciellt för Ellie som gärna släpper frambenen. Första gången vi kom på den så hoppa hon Inge bra på räcket, men sen kom jag igen på hinder 1-5 (kombinationen var nr 5) och då gick det mycket bättre! :D duktiga häst!


Hur nöjd som helst med träningen! Ska ju dit i helgen och träna också så det blir riktigt kul! :D


Kände både idag (och på tävlingen i söndags) att jag följde med mycket bättre över hindrerna än veckan innan. Vet ni varför? För att jag hade förlänga stiglädet. Så om ni har problem med att följa med hästen över sprången, prova att korta lädrerna! :D