Mitt 2012

Började med att skriva om varje månad lite kortfattat, men det var så segt att göra det så jag skriver helt enkelt hela året kortfattat! 2012 har hur som helst varit både det bästa och det sämsta året i mitt liv! ♥ 
 
 
Under året 2012 har jag utvecklats väldigt mycket som ryttare, blivit en mycket bätte och skickligare ryttare! 
 
Jag köpte mig en ny ponny vars namn är Munsboro Ellie. Hon har lärt mig otroligt mycket under det här året och jag är så tacksam att jag fick henne! ♥ 
 
Jag och Ramona var med i Sveland Cup rixfinalen där vi blev total 8:a! ♥
 
Jag kvalade båda hästarna till MHPC-finalen men fick bara ta med mig en, valde då Ellie då jag inte tävlat henne så mycket iår och det slutade med en 5:e plats totalt! ♥
 
Jag har så gått som kommit över min höjdrädsla helt och hållet, tack vare mina underbara Ponnyer och tränare!♥ 
 
Jag bröt nyckelbenet i augusti och det är det absolut värsta som hänt mig i hela mitt liv. Det förstörde även halva tävlingssäsongen och pga. det så klarade jag inte av alla mål som jag hade satt för året. Men trots min skada så har vi ändå lyckats med väldigt mycket jag och mina ponnysar! ♥ 
 
 
 
För Ramonas del blev det mycket hoppning iår, men även lite dressyr och fälttävlan. Jag har lärt mig rida henne mycket bättre och nu efter tre år kan jag utan att tycka det är "pinsamt" säga att jag rider henne BRA. ♥ Hon har fått ett mycket bättre självförtroende hon också inom hoppningen, och det är så kul då att hon verkligen kan visa vad hon går för min lilla ängel! ♥ 
 
 
För Ellie har det blivit väldigt mycket träning och tyvärr lite för lite tävling. i våras var vi inte ute på många tävlingar alls och inte i somras heller och inte i höstas heller pga. min skada, annars hade vi varit ute mycket mer.. Men fokusen har somsagt legat på att jobba upp hennes muskler väldigt mycket och hon har blivit mycket fin i kroppen! Jag tror nog det varit lite bra ändå att hon fått det här året på att jobba upp sig så hon är riktigt stark till 2013:s tävlingssäsong!   
 
 
Här får ni en drös med bilder från året på mina favoriter! ♥ 
 
 
Jag vill passa på och TACKA TACKA TACKA min underbara mamma, som ALLTID ställer upp för mig, kör mig landet runt och hjälper mig med allt, tack för att du finns och för att jag får chansen till att göra det jag gör! ♥♥ 
 
Måste även tacka min underbara vän EMELIE som är min trogna hästskötare, och även hon följer med mig landet runt och hjälper till med allt! TACKTACKTACK ♥♥ 
 
Sen måste jag självklart TACKATACKATACKA mina underbara och världsbästa tränare!! Utan dom hade jag aldrig varit där jag är idag och jag är så tacksam att ni hjälper och stöttar mig! ♥♥ 
 
Även ett stort tack till alla andra i min familj, som orkar med mig och alltid finns där ♥♥
 
Tillslut så måste jag tacka mina UNDERBARAVÄRLDSBÄSTA PONNYER, som får mitt liv att funka, som får mig att komma någon vart i livet och som får mig att leva. Utan er hade det inte varit någonting av mig och jag är så oerhört tacksam att just NI är MINA och ingen annans! TACK för att ni alltid ställer upp för mig, även fast jag klantar till det ibland! ♥♥♥♥