Underbara små djur ♥

 Nu har jag för första gången ridit på RIKTIGT och det känns underbart! ♥  Red på banan, började först med att jobba skritten, blanda mycke med att ha henne i låg form och lite högre form. gjorde skänkelvikningar, öppnor, slutor och stora bågar för att få henne lösgjord och fin!  Det fungerade prima och allt med mig kändes bra så då provade jag trava lite :D 
 
och jag skojjar inte, jag satt och böla nästintill hela passet, bara för att jag var så glad. Att jag 'äntligen får rida igen och att min häst är så underbar! ♥ När hon kändes lösgjord även i traven så gick jag över till galopp då allt kändes så himla bra.  jaa, finns väl inte så mycket mer att berätta omk detta ridpass? Försökte ta upp henne i en lite högre form i både trav och galopp vilket var OTROLIGT jobbigt, mest för MIG men även lite för henne! Hahah, min mage har blivit "tjock" nu när jag inte ridit på väldigt länge ochidag förtod jag varför! När man rider med Ramona så rider man med magen HELA TIDEN! Inte konstigt jag hade magruter i våras, hehe... ♥
 
 
Mamma filmade lite så jag ska försöka få upp det så ni får se! :) 
 
Men den kommer inte upp förns lite senare isf! :) 
 
Nu ska jag ta hand om tvätten och sedan- PLUGGA!  
 
 
PUSS ♥
Pluttskrutt ♥
#1 - Elsa

Sv: Tack så mkt:)