Resultatet

hej och goddag, eller godmorgon kanske ;) 
 
 
förlåt att jag inte skrev resultatet igår men jag var så hilma trött och somnade bums om vi säger det så , höhö. Vaknade nu för en timme sen så de va super skönt att igen sova länge, haha! ;) 
 
 
men nudå åter till igår! 
 
 
TIll dressyren för var jag jätte stressad då vi kom dit alldelles för sent, + att jag hade glömt min kavaj hemma och sen hade jag glömt min tröja som jag har i terrängen, JIPPI!"!!!!!! eller inte..... Fick iaf låna en kavaj, tack! först när jag red fram var hon som igår väldigt konstig och jobbig i munnen, men de blev bättre efter ett tag.  i början kändes de inte alls bra men sen kändes de bra, då försvann stressen och jag kunde rida lugnt och så, hehe :) 
 
 
sen inne på banan så gick alting JÄTTEFORT! Har inte ridit ett sånt här kort dressyrprogram sen förra året jag red det, hahah. Men det gick iaf hyfsat bra :) Jag red lite slarvigt, var slarvig i ökningarna och bla bla.. .. annars gick de bra. Dock fick jag liiiite dåligt betalt för den ritten, men vi slutade på 64% vilket var 54 straff.
 
Till hoppningen sen då kändes de jätte bra när jag hoppade fram. Glömde dock ta på henne martingalen så hon var halvt galen! haha ♥ men de gick så bra  så :) hon tyckte de var super kul att hoppa och gick som en klocka, nollade hoppningen och hade då fortfarande 54 straff!  
 
 
 
till terrängen sen, så var hon fullkomligt GALEN! hahah. och rejsade runt på framridningen/hoppningen som en idiot! och när jag red mot hindrerna så verkligen DROG HON MOT DOM!!! hahah, de är helt sjukt för de brukar hon inte ;) Inte för att hon står emot eller så men asså jag brukar behöva driva på lite lr va man ska säga. 
 
När vi sen körde på banan, var de bara att dundra på för de var 420m tempo! och först så tvekade hon lite på FÖRSTA hindret, jag bah vafan ???? hahaha. men sen gick de bra! :)) På första vattnet (de var en bäck som rann lite) så tyckte hon de va lite läskigt så där tveka hon lite men jag fick igenom henne ganska så snabbt. Sen vare bara att gassa på massor så vi inte skulle förlora så mke tid, hehe... till sista vattnet sen (som var samma bäck fast på ett annat ställe) så tittade hon igen men ännu mer så där gick massor av sekunder åt helvete.... Gasade på som en galning och red förjävlans fult upp i sista backen och bort mot sista hindret, haha ;))  
 
 
KOm i mål på tiden 3.37 och optimaltiden (heter de så?) var på 3.6 min, så jag var en bit ifrån, svar ja. Men de va när hon tveka vid vattnena som de tog tid. jag kom iaf runt felfritt :D hon som vann hade 3.12 eller 3.16 tror ja, så tiden var ganska svår att slå ;) 
 
 
innan terrängen låg jag trea och efter min ritt låg jag trea tror jag men sen låg jag fyra väldgt länge tills näst sista ryttarn som peta ner mig till femma och vi kom därmed första utanför placering. tråkigt ;) nädå, man måste väl vara lite snäll ibland ? Vi som inte kommit hem utan rosett på evigheter, haha! ;) ♥ Ramona är bäst iaf och jag är riktigt stolt över att de ändå gick så bra trots att jag inte ridit på två veckor! ♥♥♥♥ 
 
 
 
(ni får bilder senare har inte laddat upp dom än) 
 
haha, så söt!