DM-sliver ritten

Nu så skriver jag lite mer invecklat och långt om ritten från i lördags!

 

Först var det somsagt dressyr. på framridningen var hon jätte hård i munnen och ville inte riktigt släppa, så jag gjorde mycket volter/serpentiner/krumeluner så då vart hon mjuk! :) så innan jag skulle in på banan var jag nöjd och hon var super fin! :) fick sen rida in på banan och rida runt där tills jag fick startsingnal och där sket allt sig. hon var riktigt seg, spände sig på ena långsidan och de kändes inte bra alls. när jag sedan fick startsignal gick det lite bättre. tills skritten. i mitten av skritten var det nån/något inne bland träden som gjorde något som skrämde ramona :/ men fick ändå en 6:a på skritten tror jag de va. Galoppen gick bra förutom att jag fick ett litet avbrott :/ så där vart det en stor miss och fick då en 4:a :/ resten gick rätt bra, fast jag var inte alls nöjd efter ritten. det kändes skit helt eneklt.

 

Efter dressyrritten red jag ner till transporten för att byta sadel och så där inför hoppningen. hoppade fram lite sen och gick till banan. Här var hon piggare än i dressyren så då vart jag glad! :D Nollade hoppningen och tyckte att de kändes jätte bra, även fast de inte var särskilt högt ;)  när hoppningen var klar hämtade jag dressyrprotokollet då sekretariatet va i samma ridhus som hoppningen. fick 65% i dressyren! :O och det blev 52,5 straff! så eftersom jag även nollade hoppningen hade jag fortfarande de straffen innan terrängen!! :D ♥ låg även trea inför terrängen och tvåa i DM:et!

 

sen var det lååång väntan till terrängen skulle starta ;) åt mat, kollade runt och gjorde inte så mycket. sen var de dags för terrängen!

 

På framridningen gick de super bra! :D hon var pigg, och frammåt och allt som hon skulle va!!! :D ♥ så när jag sen skulle iväg var jag grymt taggad!! och hon med! vi for iväg och hon gjorde de jag ville hon skulle göra, springa och hoppa. dock stannade hon efter 3:e hindret! :o men jag fick fram henne igen och så gick de galant! :D ♥ Nollade terrängen!! :D dock hade jag för snabb tid, men de va någe kråpngel med tiden då de hade satt ut en alldelles för sakta tid! :s så sen höll dom på och ändrade om det. satt sedan i kafeterian och väntade och väntade på resultatet.  fyfan så nervös jag va, men tillslut kom dom ut med resultatet. JAG KOM TVÅA I KLASSEN OCH KOM TVÅA I DM!!!!fyfan vad glad jag var, har nog aldrig varit så här glad någon gång!! stog och skakade inne på prisutdelningen fyfan asså vilken häst jag har! det var ju liksom bara våran andra fälttävlan!! ♥ BÄSTA PONNYN!  å gu vad glad jag var asså. Har alltid velat ha en såndär medalj som man får, har alltid kollat på dom som får det när jag varit och kollat på hopp DM och så. tänk att JAG har en sån nu!! SÅ GRYMT! och närsta år, då jävlar... då är GULDET VÅRT! ♥  är fortfarande så grymt glad, och de kommer jag vara länge till! mitt slutstraff blev 53,7 straff! är inte det grymt bra?! Längtar som tusan nu till nästa år, då ska jag tävla massa fälttävlan!!! ♥

såå söt! ♥

va gör jag egentligen?

duktig ♥

bäst ♥

här är några bilder som SANDRA tog på mig och mona ! :) fler bilder från min kamera kommer! om någon har bilder på oss skicka dom gärna till mig då! ([email protected])

 

/ Elise

 

#1 - Sandra

Det går jätte bra det :D