Tävlingen

hej, och nu kommer resultatet från idag!

 

först när jag hade tagit ut ramona skrittade jag ut i 20 min. hon kändes pigg och fräch. men sen vart hon lite död ;s

så när jag sen skulle rida fram på ridbanan tog jag spöet för att väcka henne lite :) hon k'ändes helt okej när jag började jobba henne men väldigt hård i vänster mungipa så då var det bara att lösgöra och jobba på volt. dock red jag inte på en volt så mycket som jag hade behövt :/ aja. sen mot slutet gick det bra, och galoppen kändes riktigt bra!  När jag sen skulle gå in i ridhuset för att rida programmet så dog jag typ. nej men det var HUR VARMT SOM HELST i ridhuset så man höll på att dö ;s mProgrammet gick helt okej! när de andra serpentinbågarna skulle börja kände jag bara hur död jag kände mig ;s hahah. men jag fortsatte att jobba på! första galoppen gick bra, men sen när jag skulle fatta högergalopp så nej. då ville hon fatta vänster ;s så ja. där vart de ju en stor miss men jag rättade till galoppen så fort som möjligt. och sen gick det bra :) resultatet blev 180p. 62,07% helt okej resultat tycker jag, och med detta kom jag 5:a,(av tio st.) det kunde ha gått bättre känner jag, och de va riktigt synd att de inte gick bättre men men, sånt som händer! ;)  laget kom även det femma, och hade jag inte missat så mycket hade vi kommit typ tvåa/trea eller etta, synd, verkligen synd... men det är bara att ta nya tag! ;)

 

 

Nästa helg är det dressyrtävling på hemmaplan och då hoppas jag att allt funkar! :D  rider även då LB:1 :) och sen den 22:a oktober är det final i div 2 dressyren så då debuterar jag och Ramona LA:1!! där har jag inga förväntningar förutom att det ska gå helt okej :)  Nu ska jag gå ut och ge hästarna kvällsmat, puss och kram! ♥

 

mamma tog tydligen inga bilder när jag red ? :s så detr får bli en bild från när jag tränade för evelina! <3

#1 - Elina Mellberg

sv Tack så mkt! :)