Dagens ridpass ;

hej ! nu tänkte jag skriva om dagens två ridpass ! ;)

Ramona: i början tänkte jag, de här kommerin te gå bra ^^, då jag inte har tränat henne i hoppning på två veckor!  plus att jag mådde illa ;s men men de gick iaf BRA :D hon var jätte duktig och fin :D men när vi skulle hoppa tre hinder så fick hon DAMP från de andra till de tredje hindret och drog på så innihelvet !! försökte lungna henne men nej, hon lyssnade inte när jag tog i tyglarna ! men men sen gick de iaf bra :D ända till vi hoppade tre andra på slutet ... först hoppade man ett hinder snett igenom och sen på långsidan var det två hinder där de skulle vara 5 galoppsprång. det började med att jag tog i henne till de första så vi kom lite nära ... sen fick hon damp på sitt öra ;s som hon hade haft innan men inte när vi hoppade så då sa jag inte till henne tillräckligt tydligt så hon typ hoppa över första bommen (de va en oxer) och sen så klev hon ändå över den andra bommen också :')) så jävla gulligt asså ! hon ställer alltid upp till 110% och försöker alltid göra sitt bästa :')) ♥♥♥ efter de skulle jag så klart komma en gång till, men då blev jag lite skraj, tänkte :"nu kommer hon aldrig våga hoppa någe mer" men vet ni !? när jag kom mot de första titta hon super mke och bromsa lite :o (hon tittar aldrig) men då varj ag på henne och hon hoppa :D sen när jag kom till de hindret som vi hade kraschat igenom var jag på henne lite och ropade "HOPPA" fast de hade jag inte behövt för min älskling hoppade utan att tveka ! :DD grymt glad blev jag dåå :DD ♥♥♥
Utvärdering: SUPER !♥

Sherry:
Skulle ju träna för stina med sherry idag ! och de gjorde jag ;)
när man riderh enne gäller det att vara så mjuk i hela axlarna,armarna och händerna som möjligt, annars blir hon bara stark. tycker de är lite svårt ibland då jag kan spänna mig i axlarna men idag var både jag och hon duktiga! :D hennes svåra varv är höger, likaså mitt :/ ingen bra kombination ! men idag red jag henne riktigt bra !:D var hur mjuk som helst i handen och skänklade med höger skänkeln..... de är vad man måste jobba med när man ska få henne i en bra form !  men till slut gick det ! :D hon blev hur fin som helst i höger varvet och lite mindre fin i vänster som hon oftast brukar gå bra i men de var nog för att jag koncentrerade mig på att "få loss" höger sidan.
men sen vart hon även fin i vänster :))   Hon kan verkligen , den här tjejen ! men hon är lite "tjingkig" och "bekväm" av sig så man får jobba hur mycket som helst för att hon ska säga :" okej då ..."  moa kunde inte komma imorn :(( men då tror jag nog att jag rider henne igen så ska jag träna på samma saker som vi gjorde idag :D  och troligtvis är hon lite lättare i morn ;) men man vet ju aldrig .... aja, nöjd är jag iaf :D
Utvärdering: Kanon !




Blev inge "spring pass" för mig idag då mamma tyckte att jag inte behövde de eftersom jag red både ramona och sherry :P

Hugs // Elise ♥