update resten av livet

Frågan vad jag hunnit med samtidigt som intron pågått? ish ingenting, men ändå har det hänt en hel del haha! 
 
Ridningen har kommit alldeles för långt ned i prioriteringslistan pga massor med olika orsaker. Först och främst så hoppade Fannis nya hagkompis upp på henne (troligtvis) vilket gjorde att jag blev jättenojig att det hade hänt något med henne. Så iom med det blev det jobb från marken, dels bara i lina men även med equibandet för att jag skulle hålla koll och se hur hon rörde på sig, hönsmamma som man är.... När jag såg att allt ändå såg bra ut jobbade vi något pass på banan, annars har vi mestadels varit ute i skogen och myst samt varit ute och galopperat. 
 
Under en vecka var hennes hovar förjävliga och hon fick vila för jag var rädd att hon ksulle ha av sig skorna och slita sönder hovarna. Hovis kunde nämligen inte komma ut tidigare... så onödigt uppehåll men men. Veckan efter hon äntligen fått nya skor och verkade hovar så fick vi en tid hos equiterapeuten så jag äntligen kunde checka så det inte blivit med hennen är hon blev påhoppad. Inget fel och hon var väldigt fin i kroppen, tjohooo!!! Äntligen kan vi köra på, tänkte jag.... Ramlade omkull med cykeln dagen efter det och slog mig lite här och var.. mördade båda knäna, ena armen, hakan och pannan... Otroligt glad att jag för det första lever och för det andra slapp hjärnskakning! Det gick väldigt bra trots allt. Men däremot haltade jag fram och kunde inte böja ena knäet, så återigen blev det 3 dagars vila... dag 4 trotsade jag alla smärtor och skrittjobbade lite. Trava och galoppera gick inte för knäet.. Så några dagars skrittarbete innan vi tog oss ut i skogen och jag struntade i att det gjorde ont och hon fick galoppera lite hehe. 
 
Nu ÄNTLIGEN har vi kunnat sätta igång och har både igår och idag trimmat på banan, wihuuuuu. Som jag saknat det även fast det varit supermysigt med många turer i skogen. 
 
Inget ont osm inte har något gott med sig. Hon är fantastiskt fin i kroppen och det tror jag dels har att göra med att hon fått lite extra återhämtning och dels för att vi varit ute och galopperat rätt mycket. På tisdag ska vi äntligen hoppa igen, vilket vi inte gjort på över en månad!!!! Som vi båda två längtar efter det! 
Hur fantastisk utsikt??!!? Helt underbart att bara släppa alla tankar och galoppera i full fart här på en väg mellan två ängar som är på ca 2km åt ett håll! <3 
 
Min älskade lilla Thea flyttade i Söndags tillbaka till hennes uppfödare. Ett riktigt tråkigt beslut att ta, men jag har just nu inte tiden för henne och jag har dåligt samvete varje dag över att mamma "måste" ta hand om henne. Så det känns superbra att hon fick komma tillbaka till uppfödarna som förstår henne. Hon är allt lite speciell och behöver ha rätt människor runt sig <3 Älskade lilla bäbis<3 
 
<3 <3 <3 
 
Ett annat jobbigt beslut som tagits är att Acorat ska få flyga vidare till himlen. Det känns hemskt att vara den som behöver ta det beslutet men det är ändå rätt beslut. Han har slutat lägga på sig oavsett hur mycket mat och tillskott han fått, och har blivit väldigt hängig och inte alls så pigg och glad och busig som han brukar vara. Så efter 3 år som penisonär i hagen har det blivit dags att flyga vidare. Älskade älskade häst <3 
 
 
Så så är läget, och utöver allt med hästarna är det plugg för fulla muggar som gäller. hua! Men lite skoj är det allt, om inte så är det åtminstone fantastiskt med alla människor här som man fått lära känna <3 tack och hej sålänge, var i stallet i förmiddags och fixade och red och Fanni var fantastiskt fin. Så nu är de bara att slappna av (nästan, lite plugg ska göras också) och njuta av att det är fredag!!