Intensiv helg!

I helgen fick jag besök av Linnea som jag bog inte träffat sedan i vintras! Supertrevligt och mysigt med lite besök nu när jag är själv. 


I lördags var vi iväg på pay and jump med både Rocky och Fanni. Rocky gick en 80 och en 90 och han var så himla himla duktig!! En bra runda i 80 och nolla! Men i 90 gjorde vi en perfekt runda och 0a även den! Så grym han är lille ponnyn 😍 till 90 var han lite mer laddad och vi fick bättre flyt i banan även fast det inte var dåligt i klassen innan. Nu ska mamma få åka iväg på lite pay and jump och sen kanske jag får tävla han någon gång i höst om jag har tur 😃 

Fanni gick 110 och 120. Vi har inte varit iväg sedan sista helgen i maj så vi mjukstarta lite. Hon hoppa som bara den, hur bra som helst verkligen! Gjorde två toppenrundor! 0 i 110 men ett nedslag i 120. Inte hela världen, fick väääldigt tight på en linje och fick inte riktigt tillbaka henne som jag ville, men men det är sånt som händer. Nu vet jag att jag måste vara ännu mer konsekvent till tävling ;) Nästa helg ska vi äntligen iväg på riktig tävling, längtaaaar!! 😍


På kvällen i lördags var vi iväg och firade Olivia som fyllde år i fredags! En perfekt kväll och det var så roligt! <3 


I går (söndag) tog vi en lång tur med hästarna på 2h. Så mysigt och välbehövligt för själen!! De fick galoppera på rätt ordentligt också, perfekt för den lille tjocka ponnyn men bra och roligt även för Fanni! 

Idag blir de lite lugnare för båda två. En lättare joggingtur i skogen rättare sagt. 


Imorgon blir de jobb på banan och på onsdag hoppning för Fanni, Rocky får vila. Sedan på torsdag kväll åker jag upp till Stockholm för att på fredag flyga iväg till Island och få liiiite semester!!!! Ska bli så skönt faktiskt. Är bara borta till på måndag så det är lite lagom ändå. Blir skönt att komma bort lite och bo på hotell några dagar, längtar! Fanni vilar fredag, lördag, söndag, det blir topp för henne med lite återhämtning efter lite hårdare vecka. Tänkte rida henne innan vi åker på torsdag och sen kommer vi hem skapligt på måndag så jag kan rida henne då också, det blir perfekt. Mamma kommer hem igen efter 3 veckor utomlands på onsdag, åh så skönt det ska bli!! Haha. Så hon tar över Rocky igen. Glad att jag fått hålla igång honom under hennes semester, en helt fantastisk ponny!