MÖSSPÅTAGNING

Igår var det äntligen dax för inget mindre än mösspåtagningen!!! 
 
Började dagen på bästa sätt med en tur i skogen på Ellie vid 6 på morgonen <3 finns ju inget bättre än att gå upp tidigt<3

Här i Katrineholm har vi mösspåtagning 2 veckor innan studenten. På mösspåtagningen så sätter man mössan bak och fram och så sitter den enda till studentdagen och avslutningen där man tillsammans vänder på mössorna. Tycker faktiskt det är en riktigt rolig tradition som vi har här, tackar den som införde den!! Vi brukar även skriva något "internt" eller smeknamn eller liknande på baksidan av mössan, extra roligt blir det då eftersom vi visar texten som står där under två veckors tid genom att mössan är vänd åt fel håll.
 
På min står det "ElisE", av den enkla anledningen att jag genom alla år blivit uppropad som "Elis" och då ropar hela klassen "E" i kör. Eller att jag säger "E" när någon tror jag heter Elis ;)  Man uttalar ju trots allt sista E:et i mitt namn, så var det någon av er som missat det så vet ni det nu. Jag heter alltså ELISE där man uttalar varenda liten bokstav precis som den är och ingenting annat! ;) 
 


 
Hade en riktigt rolig och trevlig kväll med klassen och resten av studenterna. Tänk att det är våran tur i år!!! Ärl ika dålig som alltid att ta kort, men här har ni lite av det jag tog och några screenshots :) Under de sista två veckorna (alltså de två kommande veckorna) ses vi med klassen i princip varje dag. Ska bli så trevligt men samtidigt kommer det bli så himla tråkigt att lämna EK13. 


 







Med tanke på att jag inte har några "viktiga" tävlingar eller är på samma nivå som jag var för några år sedan så får hästarna gå på lite halvfart de kommande 14 dagarna. Jag tar ju trots allt bara studenten en gång i livet, hästarna och tävlingar finns kvar efter det. Så nu blir det fokus på studenten men det är klart jag rider osv ändå. annars klarar jag mig aldrig haha ;)