En dundrande fart på lovet

Här har det varit hetiska och oroliga dagar under veckan.
 
När vi var iväg till Prins i söndags blev mammas häst sjuk. först trodde man att det var kolik, då några sympton stämde in, men samtidigt var det inte "vanlig" kolik utan mycket värre. När vi precis åkt kom jourveterinären ut då Yvonne som hyr "ladan" för tillfället tyckte att det blivit värre. Så snäll och bra som hon är så åkte hon iväg med honom till Strömsholm, de 2 timmarna som vi hade kvar hem kunde ju hänga på liv eller död så det var jättesnällt att hon åkte iväg med honom. Läget har varit väldigt kritiskt fram tills idag faktiskt! Han har fått alla möjliga mediciner och står med dropp, stackarn <3 Idag verkade han lite piggare och har stundtals ätit med god aptit! Håller tummarna för att det fortsätter att bli bättre så han snart får komma hem igen. Man vet inte vad det är förnågot, troligtvis någon slags förgiftning, men det är ingen som vet var förgiftningen kommer från.. jätteobehagligt och igår kväll lät det inte alls bra, så väldigt skönt att han mår bättre idag. 
 
 
Igår tränade jag och Calle för Stina. Faktiskt första gången som det gick lite "sämre", men man måste kunna ta motgångar eftersom det är dem som ger framgångarna! ;) Han var lite överallt och ingenstans, koncentrerade sig på allt runt omkring istället för på mig och tog väldigt dåligt stöd på bettet vilket han aldrig gör! Får alltid en bra känsla och ett bra stöd i handen men inte igår ;) Stundtals var han däremot JÄTTEFIN, och då menar jag verkligen att han gick superbra!! Tog stöd i bettet, sög på nedåt framåt och jobbade från bakbenen genom ryggen fram till bettet. Tror han tyckte det var jobbigt och har lite träningsvärk eller liknande, coh att det var därför han var lite av och på. Fick ändå en väldigt fin avslutande känsla så det kändes bra :) Ikväll blir det hoppträning för Jannica! :D 
 
 
 
 
Idag har jag haft min egna "fixar-dag". Har bland annat skrivit klart inbjudningskort till min student, mockat hagarna, tvättat en massor, sladdat banan och lagt undan vintertäckena. Allt tar sin lilla tid ändå :) Nu har jga precis ätit en sen lunch och väntar på att sista maskinen ska bli klar så jag kan hänga upp tvätten. Sen ska Ellie ridas och därefter ska Calle göras iordning inför träningen! Glad att jag inte red Ellie på morgonen som jag hade tänkt, då det regnade här imorse, nu får vi istället rida i solen :D 
 
Åh vad vi längtar till sommaren! 
 
 
Hade nästan glömt bort att jag imorgon ska iväg på studentkryssning!! Ska verkligen bli jätteroligt att komma bort bara ett dygn och umgås med fantastiska människor! Hinner med att fixa stall och rida innan jag åker så hästarna inte behöver vila två dagar i rad. De får båda två vila på fredag nämligen då jag kommer hem väldigt sent.