från ingen tid till massor med tid

Hej där! 
 
Trodde att jag skulle ha det fullsmäckat hela helgen, men insåg att det bara var tajt med tid idag, skönt! Blev dessutom ledig ikväll lite oväntat då det blivit något knas, så helt plötsligt fick jag hur mycket tid som helst över! 
 
Tänkte passa på att plugga litegrann nu innan jag och Erik ska hitta på något att äta och något att göra under kvällen. Mysigt med en lite lugnare kväll med den jag älskar mest! 
 
 
Ellie fick gå ett pass på banan idag och hon var så fin så! Joggade fram som vanligt men tog sedan bort stigbyglarna för att träna sitsen!! Välbehövligt så att säga, man borde rida utan stigbyglar varje pass! Ska försöka göra det så ofta jag bara kan nu för att stärka upp mig och min sits. Jobbade en del förvänd galopp, jobbigt tyckte Ellie men gjorde det galant. Märks att hon börjar bli mycket starkare nu och orkar gå lite längre och lite hårdare pass, jättekul! Insmörjd med Aloe Heat, Aloe MSM (dessa två blandas för ultimat effekt) på framknäna, Arnika på bakknäna och kylgele på benen och sen på med pyjamas så blev hon laddad för sängen. Bara back on tracken som ska på när jag kvällsfodrar sen så är hon klar för dagen! (Efter att benen blivit kylda bör man inte ha på back on track direkt då värme + kyla blandad kan ge olika biverkningar. Jag brukar låta det gå minst 2h efter att hon blivit kyld på benen tills jag tar på BoT.)
 
 
 
Imorgon tänkte jag ta dagen i akt och PLUGGA. suck, men det måste göras det med! Bilen skulle behöva en dusch och även Acorat. Så det finns nog en del att göra även imorgon. Ha en fortsatt trevlig helg!