2016

Detta år börjar lida mot sitt slut och vi är inne på den sista dagen och de sista timmarna. 
 
 2016 har varit ett "fram och tillbaka" år, precis som 2015 var. Egentligen har det varit ganska värdelöst men samtidigt har det varit förjäkla bra också. 
 
 
I januari var jag fortfarande "hästlös" efter att Speranza åkte i slutet av 2015, och jag nu bara hade Ellie kvar som var under igångsättning efter skadan. Det bästa under de första månaderna på året var att Ellie bara blev finare och finare och ändes fräschare än någonsin. Minns att vi tog våra första språng på hinder i januari, helt fantastiskt var det även fast det var pluttehinder. 
 
wihuuu! 
 
I Slutet av februari kom Calle in i livet, älskade älskade hästen. En så fantastiskt fin och personlig kille. 
 
Älskade lilla häst... Vår saga blev inte så lång tyvärr då han i maj blev halt från ingenstans och det sen visade sig att han hade artros i ena framknäet, det var även lösningen till varför han var "stel" och inte riktigt kunde släppa till, för han spände sig för att kompensera upp att det gjorde ont. Så tråkigt för han var så underbar min Calle, som jag saknar honom... <3 Fina hästen <3 
 
 
 
Hur som helst, tror det var i mars någon gång som jag och Ellie gjorde vår första start sedan hon blev skadad i november 2014. Älskade bästa ponny, hon gjorde en superbra runda i LC, dubbelnollade och blev placerad trea! <3
 
 
PÅgrund av mycket jobb vid sidan av skolan så blev det inte alls många tävlingar detta år, gjorde en dressyrstart med både Calle och Ellie osm gick helt okej bra. Calle var lite stel men Ellie gick riktigt bra förutom en liten miss i travökningarna. Sedan startade jag och Calle vår första, och enda, hopptävling också. Bara 90 och 100cm, men där inne på banan blev han en helt annan häst mot hur han var hemma. Han visste vad han skulle göra och gjorde det riktigt bra. Nolla båda och blev placerad i 100 <3
 
 
I maj var det även dags för studentbal, bästa festen jag någonsin varit på tror jag. Hade en så himla bra kväll! 
<3 <3 
 
Juni kom sedan, Calle lämnade vår gård och det var en tung period i samband med studenten. Studentveckorna var dock bland de bästa i mitt liv, vi hade det så himla roligt och klassen blev tightare än någonsin. Sedan var studentdagen kommen snabbare än någonsin. Oj vilken dag! Så stolt över de jag gjort och mest av allt att jag fick min gymnasieekonom diplomering! 
 
 
Under sommaren jobbade jag hur mycket som helst och hade knappt tid för någonting. Hann med en start med Ellie iaf, en LC igen som vi dubbelnollade och Vann!! Bästa ponny <3 
 
Sedan fick jag ett ryck, mitt i hästletandet och det inte gick något bra så hittade jag en fantastiskt vacker 1 åring som jag blev helt fäst vid. Bestämde mig direkt när jag såg bilden att den där ska jag ha! Sagt och gjort och jag köpte mig min alldeles egna första häst, med mina egna pengar, och Thea kom hit <3 
Mitt älskade lilla hjärtegull, det blir spännande att se vad hon kan ge i framtiden, om inte annat så är hon en fantastisk individ som jag älskar! 
 
 
 
I september blev det äntligen dax för en start igen med Ellie, nu en LB. Dubbelnollade och var de enda felfria i klassen och därmed vann vi! Bästa bästa Ellie <3
 
Efter ett letande av hästar under hela sommaren, med många mil åkta och vi åkt runt i både sverige, tyskland och danmark tog jag och mamma oss ner till belgien och holland på en resa för att prova lite hästar och se vad som fanns där. Och äntligen hittade vi vår nästa strjärna, Fanni! 
Vi passade varandra otroligt bra och det kändes rätt direkt. ett par veckor senare var hon äntligen hemma hos oss och hon är det bästa med detta år! <3
 
Jag tog i november även körkort för tungt släp, BE, vilket var otroligt skönt att ha avklarat! NU väntas bara lastbilskort om ett par år ;) I november blev det även dags att säga hejdå till Ellie som flyttade vidare till en ny ryttare och familj. Det skär i hjärtat så fruktansvärt mycket, men samtidigt måste man gå vidare för att komma vidare.. Det absolut tråkigaste under 2016 har vairt att jag knappt tävlat någonting!! tror jag gjort 5 starter totalt!! Har aldrig tävlat så lite sedan jag började tävla, och det kliar verkligen i mig att komma ut på tävlingsbanorna igen. Hoppas  verkligen på ett bättre 2017! 
 
 
Nu lämnar jag detta år bakom mig, tar med mig de bra sakerna och lämnar kvar de mindre bra. Går in på ett nytt år med nya mål och erfarenheter och allt som väntas. Ska bli riktigt skönt med ett nytt år och en nystart med mycket! 
 
Haha se vilken söt! Detta var precis när jag hade fått hem Ellie för 5 år sedan! <3 <3 <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Ellen - tävlingsryttare

Så härliga & fina bilder!