27 November 2014

Godkväll med er! 
 
Igår var jag och Artie på hoppträning för Jannica och han var så jäkla fin. Han har blivit mycket kvickare i sina språng och "häver" sig inte över hindrerna utan hoppar väldigt väl. Jag red väl lite halvdant, blev osäker på avstånden så la en volt istället. Bättre att ta det säkra före det osäkra såklart, men där måste jag bli mer konsekvent och rida på. På tävlings kan man inte lägga volt så då är det bra att träna likadant. Känns det helt kaos är det såklart mycket bättre att lägga en volt istället för att rida på hindret!! Hur som helst så var han super fin och jag är riktigt nöjd!! 
 
Hoppa kan han ju iallefall ;) 
 
 
Idag var han väldigt piggelin när vi red ut en sväng i morse, drog på med värsta bockserien så jag höll på att åka av haha. Hade suttit fint, eller inte ;) Tur jag satt kvar hehe. hade inte varit så kul att börja morgonen med det ;) Är så glad ändå att jag hade Ramona förut som kunde bocka ibland, och kicka, för det har gjort att jag inte bryr mig om det eller störs så mycket av det (förutom idag då haha). Acorat gick ett pass på banan imorse också :) och nu är Ellies stygn borttagna!! "såren" ser väldigt fina ut så det är ju bra det! Nu får hon promeneras 5min 2ggr om dan. tror det blir skönt för henne att få röra på sig mer än fram och tillbaka till gången/boxen! :) 
 
 
Nu kommer Maria hit vilken sekund osm helst, som jag saknat henne!!!