upp och ner

Tränade med båda hästarna för Stina idag och det gick både bra och mindra bra ;) 
 
Ellie har på bara ett par- tre veckor blivit så jäkla fin!! Likaså idag! NU börjar vi hitta resåren till ytterbak och få tag i den samtidigt som hon jobbar från bakbenen genom ryggen och fram till ett fint stöd på bettet! Underbar känsla verkligen och är så stolt över henne, så fin som hon blivit! :D Bästa lilla pell<3
 
Acorat däremot hade inte sin bästa dag idag ;) Vi gick lite på tomgång eller vad man ska säga det. Inget ärligt framåtbjud eller stöd alls tyvärr. Men trots det så fick jag till en någorlunda hyffsat bra ridning jämfört med tidigare, vilket ändå i det dåliga är ett gott tecken! I dessa situationer gäller det att jag verkligen kommer till ridning trots att han verkligen inte gör som jag säger, och det ni är inte lätt haha. Men det går framåt och jag lär mig mer och mer för varje dag att hitta det som det "ska" vara. Nu gäller det bara att få bort så han inte gör såhär någon dag ;) Det som händer är att han antingen samlar ihop sig jättemycket utan att jag gör någonting eller så drar han iväg, haha. Men det var ändå bättre idag än vad det varit tidigare gånger när han gjort precis likadant, så även det är ett framsteg! :D