Övning ger färdighet

Halloj!! 
 
Sitter här och strålar som en sol efter dagens träning med Acorat för Pontus!! :D 
 
Har kännt att vi varit i en liten svacka när det gäller hoppningen och varje gång vi ska hoppa har jag varit "rädd" för att det ska gå åt helvete typ. Idag så fick jag lite lite bevis på att allt mitt jobb som jag lagt ner under tiden på dressyr och markarbete med att hoppa små hinder gett resultat. Han var med mig, gjorde som jag sa och hoppade grymt. Kan verkligen inte vara mer än toknöjd!!  Idag var även första gången på väldigt länge som vi hoppade lite större hinder, satan vad kul det är!!! Speciellt när det går bra :D Har film som jag ska försöka klippa ihop så snabbt som möjligt :) Övade på att rida med benen och hålla kvar stödet i handen. Förstår inte att det ska vara så svårt haha. Men bättre har det verkligen blivit, och det är jag glad över! Nu ska vi bara bli ännnu bättre! :D Var en linje på först ett räcke och sedan en oxer, eller tvärt om beroende på från vilket håll vi kom från såklart. Mellan dessa stog det en liten bock och mellan bocken och de olika hindrerna skulle vi ha 3 galoppsprång (glömde tyvärr fråga vad det var för avstånd, måste kolla upp det!!) men det var tre väldigt korta språng, speciellt när det blev högre. Det var väl iprincip det som vi tränade på. Skulle egentligen hoppat bana som de andra men jag och en till fick träna på detta istället. Men det är jag bara glad över. Fick massor av hjälp och bra tips så nu är det bara att träna på!! :D 
 
 
 
När jag kom hem från träningen fick Ellie sig en tur ut i skogen och kändes super fin! :)) Nu är det sovdags för mig, börjar även sent imorgon så får någon timma mer att sova :D