besöksrekord!!

Ni är ju bara för grymma!! Tusen tack alla ni som klickar in på min blogg!! Blir själv otroligt motiverad när jag ser detta! :D 
 
Longerade Acorat lite nu på kvällen, eftersom han är van att gå i skrittmaskin varje dag.  Tränade även lite "nh" bara helt simpelt. gå - stanna - backa - gå - stanna - backa osv. Fick honom med mig riktigt bra och det känns som att han börjar lita på mig mer och mer! :) Jag tycker att det är viktigt att man tidigt får upp ett starkt band för varandra och att man kan lita på varandra i alla situationer. Det är därför super bra att träna detta som jag tränade idag minst 2ggr om dagen. Du kanske redan gör det med din häst bara att du gör det omedvetet? Ta och gör denna övning till och från hagen så gott som varje dag så kommer erat band att stärkas! Jag tycker även det är väldigt viktigt eftersom det för mig inte bara är en "tränings och tävlingsmaskin". Självklart vill jag tävla, träna och dedär, men att ha ett starkt band är det viktigaste. Egentligen borde man i början göra nästan bara sånna här övningar innan man sitter upp och rider. Tänk er själva vad hemskt om en helt främmande person helt plötsligt ska ta "kontroll" över dig innan du lärt känna den!
 
 
Han tyckte t.ex. att det var lite "obehagligt" att gå genom grinden till ridbanan, så när han lyssnade på mig gjorde jag detta vid grinden. Först försökte han springa förbi mig, men då är det bara att backa och börja om. Han gjorde det kanske 2ggr, sen förstod han vad han skulle göra och klarade det utan några som helst problem. Det är ett tecken på att han faktiskt litar på mig eftersom han stod kvar helt stilla, fullt koncentrerad på mig, istället för att bry sig om det som var "obehagligt". Så det känns riktigt bra! :D Tror verkligen jag kommer få det super roligt med honom!! :)
 
 
<3
#1 - Anonym

Berätta mer om honom ! Hur gammal, hög, vad han har gjort innan mm. Varför köpte du honom? Varför nu? Vad är erat mål nu och senare ? Lycka till! Han är superfin!