Jul igen och ett nytt år väntar bakom hörnet

Ett två tre och så var det jul igen! och inte nog med det, om bara ett par dagar är det dessutom dags för att lägga 2017 bakom sig och välkomna in 2018. 
 
2017 har verkligen flugit förbi i en rasande fart, kan inte förstå att det snart gått ett år sedan jag började plugga??? Sjukt de där. Men fantastiskt har det varit på alla sätt och vis. Året har verkligen rullat på i full kareta och det är nog inte förens nu jag haft lite tid att reflektera över året som gått. Mycket nytt som hänt i livet, dels med att jag började plugga, flyttat hemifrån och lärt mig att stå på egna ben när det gäller iprincip allt. Är så glad att jag kämpar och kör på och gör det som just jag vill göra. Jag har vuxit som person och kanske har jag förändrat, men enligt mig själv har jag isåfall bara förändrats till något bättre! 
Älskade <3 <3 
 
Jag har fått träffa och lärt känna så många och fantastiska människor här borta som jag är evigt tacksam för att jag har träffat. Att få vara en del av IntroK och planera introduktionen här på universitetet var så otroligt roligt och gav massor med erfarenhet. 
<3 
 
Såhär på höstkvisten har jag verkligen tagit tag i mig själv och mitt liv. I över 5 år har jag nog sagt att jag borde börja träna, men det har aldrig hänt förutom kanske några fåtal springturer om året ;) Nu har jag satt igång och tränat ordentligt äntligen, och jag vill verkligen iväg och träna om dagarna, tycker inte det är jobbigt att dra sig iväg alls haha! Och anledningen till varför jag börjat träna? - Jag behöver bli starkare! För att bli ännu bättre i ridningen måste ju även jag stärka mig, inte bara Fanni som behöver styrketräning ;) 
 
 
Det första året med Fanni har varit fantastiskt! Jag har kanske inte kunnat tävla så mycket som jag har velat iom att plugget tar mycket tid. Men det har varit ett väldigt bra träningsår utvecklingsår för oss båda! Fanni har utvecklats otroligt mycket och stärkt sig väldigt fint. Vi har gjort många bra rundor på tävling som vi har med oss i bagaget inför kommande år. Och roligast av allt, för ett par veckor sedan fick vi reda på att vi kammat hem DM guldet för sörmland! :D Så skojs verkligen då jag inte trodde vi hade någon chans där ;) Bestest Fanni <3 
 
 
Förutom allt roligt som hänt detta år är det som alltid mycket tråkiga saker också. Alldeles för många fina människor har tyvärr fått lämna vår jord, men är förhoppningsvis på en bättre plats nu <3 Även min älskade Acorat har fått springa vidare vilket var det värsta belsutet jag tagit detta år. 
<3  
Lille Thea fick flytta tillbaka till sin uppfödare då jag insåg jag varken har tid eller pengar för att göra det bästa för henne nu. Riktigt tråkigt, men det gäller att vara ärlig mot sig själv ibland. 
 
 
Ja så var det väl med det, nu ser jag fram emot ett spännande 2018 med förhoppningsvis många roliga dagar! 
 
Galet är bäst!