Igång igen

Sådär, efter tentaplugg + tenta förra veckan känns det skönt att ha det gjort och börja denna vecka med en ny kurs. Tentan är gjord så det finns inte så mycket att göra åt den, bara att vänta och se helt enkelt tills resultatet kommer. 
 
 
Som tidigare nämnt vilade Fanni hela förra vecka, senast jag red henne var på tävlingen så idag kliade det rejält i mig innan jag fick sitta upp igen på stjärnan!! Tro det eller ej, men jag som trodde att hon skulle vara en bomb x1000 (normalt är hon en bomb x10 kanske) hade helt fel! För säkerhetens skull började jag med att longera och hon var så himla lugn och lunkade på som ingenting. Även när jag sedan hoppade upp fortsatte hon att vara väldigt lugn och inte så explosibel som hon ofta är. Just sayin, VILA I ALL ÄRA!!! 
 
Jag tror vi låter hästarna återhämtas alldeles för lite och det är något som jag iallefall ska bli bättre på. Den här veckan med vila gjorde verkligen susen för Fanni. Hon fick bearbeta allt som hon lärt sig hos mig och idag föll allt verkligen på plats trots att vi "bara" joggade lite lätt. Hon som tidigare har haft svårt att ta stöd på bettet hade ett jämnt och stadigt stöd, hon klev på men ändå lugnt och sökte sig nedåt-framåt, exakt vad jag vill komma åt! Bästa lilla hästis. Detta var det minsta jag kunde göra för henne. Nu är det bara att fortsätta och jobba vidare. I mars blir det även lite fler tävlingar, längtar så mycket!