Vilket aprilväder!

Vilken tvärvändning med vädret, men det är ju så det brukar vara såhär runt påsk och i april. Man kan inte idag tänka sig att jag igår red i bara tröja i solen och såg hur gräset börjar bli grönt. Idag är backen täckt med snö här hos oss. Önskar man bodde i Skåne en dag som denna hehe . 


Det var egentligen tänkt att jag skulle åka tillbaka till Örebro nu ikväll, men jag åkte strax för lunch. Skönt det då jag kom iväg innan allt för mycket snö hunnit lagt sig på vägarna. Är otroligt glad över att jag aldrig bytte till sommardäck igår som jag egentligen skulle ha gjort!!! Dubbdäck for the win! Haha. 

Efter att vi kommit tillbaka och Fanni fått i sig lite lunch så åkte vi tillsammans med en annan från stallet upp till ridhuset. Det tar egentligen bara 15 min att skritta, men utan brodd och snösulor var det skönt att kunna ta transporten. Var väldigt obehagligt då det var snorhalt i en liten liten uppförsbacke. Han tänka att lille bilen inte skulle klara det men jodå, det gick spm tur var!!! Glad att vi klarade det, hade inte varit roligt att börja glida bakåt med två hästar i släpet... 

Idag var Fanni superduper fin! Jobbade lite lösgörande och såg till att ha henne mellan hjälperna hela tiden. Idag var hon väldigt lugn och gick att arbeta bra, igår däremot var hon galen hehe. Verkligen en kontrast men det är bra att kunna jobba med båda! Hon hoppade dock väldigt bra ändå igår så det var riktigt roligt. Nu laddar vi upp för tävling imorgon🌟 

Nu ska jag slå på en film och glo på innan jag ska ut och natta hästarna och sedan mig själv också för den delen. Skulle egentligen ätit med Erik och hans familj, men fick tyvärr skippa det och istället åka tillbaka till öret tidigare. Så blir de ibland! Adios!