Ridningens konst och dess finesser

Det här med hästar och ridning är förutom roligt så himla fascinerande! Det är helt galet när man tänker efter vad vi kan göra med våra fantastiska djur och vad något så litet kan göra så stor skillnad.

Igår när jag red igenom Ellie så kändes hon bara så fantastisk fräsch och fin!!! Underbart med den känslan dagen innan en träning, oavsett vad för träning det är.

Idag gjorde vi det sådär jäkligt bra som jag och Ellie kan tillsammans på dagens hoppträning för Jannica. Jäklar så hon hoppar när jag gör rätt, det är ju sjukt vad en liten liten detalj kan göra så mycket!! Bland annat:

Idag fick jag verkligen Ellie på bakbenen som jag måste, och BEHÖLL det utan att "jaga" mot hindrerna eller så. Det som man måste göra här (eller som jag måste göra) är att ha IS I MAGEN, och jag har precis förstått vad det innebär haha. Så många gånger som tränare sagt åt mig att ha is i magen och vänta in hindret, men jag har aldrig riktigt fattat VAD det egentligen är jag ska göra eller hur jag gör det. Men nu vet jag! (Att förklara det är en annan femma så det tar vi en annan gång haha;))

Hur som helst, i och med att jag hade henne på bakbenen (med en bra galopp såklart också, men den har vi lärt oss att ha) och att jag hade så kallad "is i magen" så fick vi till såna där SUPERSPRÅNG som bara är helt fantastiska!!!! Kraften i de sprången är makalös och det är så häftigt att känna den känslan!

Fina lilla ponny❤️❤️

Hon ger mig så mycket kunskap, erfarenhet, glädje och ja, allt! Är så himla glad för lilla Ellie <3 efter dagens braiga pass blir det en bustur i skogen imorgon, server jag att hon kommer uppskatta :D