Ett steg framåt

Idag har jag en betydligt lugnare dag än igår, men har hunnit med en del fix som inte blir av. Tvättat en hel massa och har flera tvättar kvar. Jag är så dålig på att tvätta lite ibland utan när det är slut på kläder i lådan kommer jag på att det kanske är dax, hehe. Jaja jag överlever det med, det finns roligare saker att göra än at tvätta kläder helt enkelt ;) 
 
Ellie har vila idag efter akupunkturen och kiropraktiken som hon fick igår. Hon var stel i den högra muskulaturen men det blev sådan stor skillnad efter lite nålar och några knak senare ;) SKa bli så spännande att sitta upp imorgon och känna på henne :D Tror verkligen att det gjorde susen. 
 
 
Finaste ponny <3
 
Thea har idag tagit STORA kliv framåt!! Vi provade att longera henne lite idag, och tro det eller ej men hon förstod direkt vad hon skulle göra!! Blev så himla imponerad av att hon förstod det så bra haha. Kommandona som "skritta", "trava" och "ptrrro" (halt) satt superbra vilket gjorde mig ännu mer imponerad!! Min fina lilla bäbis. det som är så bra att hon lär sig hur man longerar redan nu är att man då kan låta henne "skutta av sig lite" (hon hoppar gärna iväg och piper inågon gång, haha). Hon blir ju öven trött både psykiskt och fysiskt väldigt snabbt så det är inte så att man behöver göra det länge alls. Bara för att få en bra grund att stå på inför nästa höst när hon ska (förhoppningsvis) ridas in, wiie!!! :)))
<3 
 
Jag tycker det är viktigt nu när hon fortfarande är så liten att man håller på med henne på en lagom nivå, att hon förstår att det är människan som är ledaren över henne, alltså att hon inte ska gå på en eller så, och att det helt enkelt inte är något konstigt eller speciellt att gå ut och gå, longera, lyfta hovar, stå uppbunden i gången, bli spolad osv. Listan kan väl göras lång med alla dessa vardagliga saker som ändå ska funka. Hon är så himla söt och har lite humör den här damen så det ska verkligen bli spännande att se vart det leder! ;)