Måndag

Tänker hela tiden att jag ska blogga men sen blir det aldrig av, jaja så får det väl va. Haft en riktigt bra helg. Skönt att komma ikapp lite och vara ledig. Förra veckan var så himla seg på jobbet så det kändes extra skönt med ledighet i fredags.

Nu är en ny vecka igång och förutom jobb mån-fre så ska jag och Ellie tävla i helgen, tjohoo så kul det ska bli!!

Älskade hjärtat <3

Idag vankas vila för båda hästisarna faktiskt. Trist såklart men då blir det mer tid för pyssel 😍 Ellie känns så himla fin i allt arbete just nu, min fina stjärna. Hon är verkligen det bästa jag har <3

Fanni har jobbat på riktigt fint i helgen hon med! Det känns superbra och jag är så himla glad för henne <3 Det känns SÅ fantastiskt att ha en häst att rida, träna och tävla igen. Nog för att jag har haft Ellie hela tiden, men det är ju ändå på häst jag vill satsa och inte på ponny, de åren är förbi.

Igår fick hon gå lite över bommar vilket gick super. Lite stel och sitter fast på vissa platser, men inget allvarligt och det har redan blivit bättre efter bara några få pass. Inte konstigt om hon är stel heller med tanke på att hon åkte hit i lastbil i två dagar. Vi har mest bara joggat runt, känt på lite knappar och så för att lära känna varandra och mjuka upp kroppen.

Lite långt ifrån, men de är ju så söta när de kommer springandes på rad 😍