Jämnt stöd

Tänk vad fantastiskt det är när båda hästarna går riktigt bra samma dag! Underbar känsla!

Idag var första gången som Fanni tog stöd på vänstertygeln, som jag kämpat med en massor med olika övningar för att få henne att släppa höger och vara jämn på båda tyglarna, idag kom det! Hon gick dessutom i den lite lägre formen som jag velat få henne till, så hon verkligen jobbar upp med ryggen från bakbenen. Jag som hade förväntat mig en galen häst idag (då jag klippte henne igår) fick istället en lugn och lydig häst, härligt!

Hade tänkt mig att rida ut Ellie idag, meeen mörkret kommer alltid snabbare än vad jag tror och jag är livrädd att rida ut i mörkret pga att jag blivit jagad av en räv några gånger!!! Värsta någonsin haha. Nu är det massor med vildsvin runt oss också så det är jag också rädd för när det är mörkt hehe... Så det blev ett pass på banan helt enkelt, får skynda mig ut innan mörkret imorgon istället!

Hur som helst så var hon sååå fin!!! Älskade ponny, mjuk pch fin i båda sidorna, stadig och bra i förvända galoppen, klockrena byten och ja, riktigt bra var det idag 😍 bästa lilla Ellie! Hon gör mig så glad <3

<3