Dressyrtävlingsdebutt

Idag har vi varit iväg med både Ellie och Calle på dressyrtävling! Har inte tävlat dressyr på säkert två år (??), så det var väldigt roligt! :) Första gången med Calle dessutom, så det var kul det med. 
 
Calle var först ut och gick en LB:3. Vi har det ju lite tjorvigt med galoppen men igår kändes han faktiskt fin, och den var helt okej även idag. Det kan vara betydligt sämre så jag är nöjd hehe. Vi gjorde ett stadigt program och låg för det mesta på 6,5 men fick tråkigt nog tre stycken 4:or vilket var väldigt dåligt. Men i det stora hela är jag supernöjd! Fick fina kommentarer på slutet också: "Lydig häst som dock är lite stel och stum i gången. Väl guidad av mjuk ryttare". Det stämmer verkligen in bra för han är tyvärr i dagsläget lite för stel och stum, men det blir bättre! Roligt att få lite bra kommentarer till sig själv också, klappar mig själv på axeln där hehe ;) Såg till att verkligen rida noggranna vägar för det vinner man så mycket på, så det var kul att få lite beröm för det! :) Kom i mitten av startfältet på våra 59%. Känns alltid som att vara en förlorare om man rider under 60, men men. Bara att träna och komma igen! :D 
 
 
 
 
 
Jag låter honom bli på tok för lång i formen haha, men men... Vi jobbar vidare! Hoppas på att kunna ha lite pengar till övers efter studenten så jag kan köpa mig en dressyrsadel också. Det är så himla svårt att rida med långa läder osv i en hoppsadel, jag gör mitt bästa och försöker att inte skumpa allt för mycket hehe ;) 
 
 
 
Ellie gick sedan LB:1 och jag tycker faktiskt att vi gjorde en riktigt bra uppvisning!! Det var stadigt och bra. De enda missarna jag hade var att jag inte alls fick fram henne i ena galoppökningen då hon var påväg att bajsa och i en travökning, så där fick vi två 5:or vilket var väldigt synd. Annars låg vi väldigt stadigt på 6,5 blandat med några 6:or och några 7:or. Nu vill man bara att de där 6,5 ska bli 7:or istället så hade det varit lite bättre ;) Hon blir lite kort i formen stundtals och kommer in med nosen lite för mycket, men de jobbar vi på med. Tycker dock hon är mer avslappnad och inte så spänd som tidigare, även fast hon blir någorlunda spänd vid vissa övergångar så är det inte så mycket :) Ellie kom 2 utanför placering på våra 63,57% så det var helt klart godkänt! :D Tränar vi på lite mer hoppas jag vi kan få lite mer 7:or så kommer det genast bli mycket bättre :D
 
Fin och bärig! Hade önskat att nosen kom fram lite här, men hon är ju söt ändå<3
 
 
fina hjärtat <3 
 
Försöker ladda upp film från båda ritterna, men det tar ett litet tag innan det är klart :)