Härliga sommarmorgon

Idag är en sådan perfekt dag. Jag är ledig, solen skiner och jag njuter av livet. Har redan ridit både Ellie och Calle (!!!!) samt fixat klart stallet.

Idag var första gången på en månad som jag äntligen fick sadla och tränsa och sitta upp på Calle <3 Älskade älskade häst. Nog för att vi bara får skritta än så länge, men vad gör väl det. Skritten glöms dessutom ofta bort, den är väldigt viktig. Så redan idag satte vi igång och började jobba. Lång och låg men bakbenen med för att jobba upp överlinjen. Överlinjen är något jag tjatar om hela tiden och jobbar väldigt mycket med, men det är helt enkelt för att få en hållbar häst. Arbetar inte hästen genom kroppen är det "ingen idé" eller hur ma ska uttrycka sig. Fantastiskt roligt var det hur som helst, att äntligen få rida min prins igen!



Igår eftermiddag kom Julia och Andrea och gjorde mig sällskap i poolen. Mycket trevligt måste jag säga. Läste dessutom hela 140 sidor i en bok under dagen (var säkert över ett år sedan jag läste sist).

Med stallet och hästarna fixade och det är några timmar kvar tills jag oc Oliven ska träffas, så har jag lagt mig ute i solen och tänkte försöka läsa klart boken. För den som är intresserad så heter den "jag lever, pappa" och är en berättelse om händelsen på utøya 22 Juli 2011. Jag minns den dagen så väl då ja faktiskt var i Norge den dagen (dock långt bort ifrån Oslo som tur var) men det kändes så overkligt. Några månader senare åkte vi till Oslo och hela torget där bomben hade varit var helt ödelagt. Alla fönster var täckta av plywoodskivor och det var flertalet avspärrningar. Det var en väldigt tryckt stämning när man gick där, och jag kan fortfarande inte förstå att det faktiskt hänt, i lilla Norge.


Hoppas ni får en fin dag för det ska jag minsann ha!