tisdagsgöra

Hej! Var påväg att skriva måndag och ny vecka men insåg snabbt att det var tisdag idag. Man blir lite förvirrad med dagarna med tanke på att vi var lediga igår.
 
Förövrigt så har det nu officielt även inom skolvärlden blivit 2016 och vårtermin!! Sista någonsin, vet att jag tjatar om det men alla ni som varit där vet hur det känns och ni som inte har varit där kommer att förstå hur underbart det känns när ni väl kommer till sista termionen innan studenten!!! Är så taggad på ALLT. Allt allt allt och lite till. Fram tills idag har jag faktiskt studsat upp ur sängen varje morgon sedan kjullovet men imorse var det lite segare än vanligt. Det bästa sättet att vakna till på är helt enkelt att gå ut till stallet och få lite frisk luft, för när man sedan kommer in igen är man pigg och glad! och det var min räddning idag så jag vaknade till innan skolan! :) 
 
 
 
Nästan all snö har på bara två dagar smält bort! Vilket betyder att ridbanan nu är översvämmad eftersom dreneringen är fryst. Ute i skogen gick det inte heller särskilt rida, så för att kunna jobba Ellie någorlunda red vi fram och tillbaka på en grusväg några gånger. inte optimalt, men så blir det under dessa perioder när vädret stället till det en aning. Hoppas faktiskt nu det fortsätter att vara såhär varmt så ridbanan blir lite ridbar, hehe :D Har dessutom passat på att klippa bort lite björnpäls från Ellie! :) 
 
 
Var redo att bli inringd på jobb ikväll, men det verkar vara lugnt. Ska istället passa på att städa lite tänkte jag, det behövs så att säga hehe. Ha en fortsatt trevlig tisdag!