hej å hå

Fredag kväll har det redan hunnit blivit, hjälp vad veckan gått fort! Haft skapligt mycket att göra varje dag vilket leder till att dagarna fort susar förbi! 
 
Igår var jag en sväng till norrköping på jobbintervju efter skolan. Passade på att svänga inom hööks då jag hade tänkt att köpa en ny vinterjacka eftersom jag fick ett presentkort i julklapp men icke. Den som jag ville ha fanns i alla storlekar utom min såklart :) kuuul..... Det fick bli ett par nya rocklehandskar till mig och ett nytt fleecetäcke till Acorat :) Hade dessutom en liten rabatt på MQ som skulle gå ut nästa vecka så när jag ändå var där passade jag på att köpa en ny tröja också. Är så himla shoppingsugen på ALLT just nu, vill bara köpa massor med nya prylar. Allt från handdukar, täcke och kläder till hästtäcken och trosor, haha. Gör mitt bästa för att hålla hårt i pengarna och inte köra upp allt också.. hehe. Så det var skönt att få köpa lite saker iallefall.
 
Ellie fick sig sedan ett joggpass på banan som på något mirakulöst sätt torkat HELT. hur sjukt som helst då det dagen innan var en stor sjö. Hur som haver, banan var något hård (eftersom den inte tinat helt än efter snön och kylan osv) men det passade oss perfekt! Jättebra för Ellies ben att gå på lite hårdare underlag dagen efter hoppträning. Tummen upp på det och Ellie var jättefin! <3 
 
 
Idag har de varit full rulle. Stallet på morgonen as usual och därefter skola. Väl hemkommen var de bara att sticka ut och rida en sväng på Ellie i det otäcka vädret. Hästarna fick sedan komma in väldigt tidigt för att vara hos oss, men då jag skulle iväg och jobba några timmar fick det bli så. När jag nu kom hem var jag glad att jag valde att ta in dom då det börjat blåsa ännu mer än när jag åkte iväg och jobbade. Blev bara ett kort pass mellan 16-19 idag. Lite skönt det med ibland även fast det kan kännas onödigt, hehe. 
 
Precis fixat med det sista i stallet och nattat hästarna. Nu ska jag och min kära försöka välja en film att titta på och sen är det sovdags som gäller. Upp tidigt och iväg på "roadtrip" med Matilda imorgon! Ska bli riktigt roligt!
 
Puss och kram, ta hand om varandra och ha en fin helg nu allesammans <3