Brännande

HEJ!
 
Sjukstugan fortsätter för min del... Var en sväng till sjukhuset förut i hopp att jag hade halsfluss och skulle kunna få medicin så jag kan bli frisk. Men nä, har aldrig haft det tidigare och lär säkert aldrig få det heller. spelar ingen roll hur ont i halsen/öronen/näsan jag har, aldrig är det någon bakterie utan alltid bara virus :) ;) Är förtillfället väldigt sur och irriterad på att det aldrig ska gå över..!!!  Ingen röst har jag heller. Om jag verkligen måste och anstränger mig så får jag fram lite ljud och kan prata, men det är väldigt påfrestande och såfort jag bara sagt typ två ord blir jag helt slut. Ledsen om jag klagar men jag avskyr detta!!!
 
 
Något som däremot är väldigt roligt, till skillnad från min sjukdom, så har min nya häst äntligen kommit hem! :D I onsdagskväll åkte vi ner till göteborg och sov kvar där och sedan hämtade vi hem honom på torsdagen. Jordens snällaste häst verkligen, så cool med allt men samtidigt så pigg och framåt i ridningen som jag vill ha en häst. Väldigt gosig och tillgiven, exakt som Ellie, dessutom! <3 Calle är f.03 e. Quiet Easy - Robin Z. Ska bli jätteroligt att se vad vi kan åstadkomma tillsammans, men jag tror verkligen att det kommer bli riktigt bra <3 
<3
 
Igår blev det bara lite longering för herren. Jag tycker det är ett bra sätt egentligen att låta en ny häst spana in omgivningen på, samt att jag kan se från marken hur han rör sig. Longeringen igår var mest bara för att han skulle få se sig omkring och röra på sig lite. Hade därför ingen inspänning eller så utan han fick jobba själv med sin egna balans, takt och kropp, vilket han gjorde väldigt bra. 
 
Efter att Ellie vilat 4 dagar på grund av att jag blivit sjuk så fick hon också röra på sig lite igår. Red ett kortare pass barbacka på banan, bara för att hon skulle få lite motion av något slag. Alltså bästa ponny, hon är så fantastisk på alla sätt och vis!! Trots 4 dagars vila var hon lugn och fin, jobbade på hur bra som helst med bakbensaktivitet och rundo ch fin över ryggen, bästa!! <3 
 
Nu måste jag skriva klart en skoluppgift som hängt efter mig hela veckan och som jag inte fått gjort för att jag helt enkelt inte orkat eller haft lust, men nu måste det bli av. Så fort den är klar är det hästarnas tur att få extra mycket uppmärksamhet idag!