Torsdag

Igår var vi iväg med Calle till equiterapeuten och precis som jag själv listat ut så var han väldigt spänd i hela halsmuskeln ner på bogen på höger sida. Så där fick han nålar och laser och vad jag bara kunde se så slappnade han av mycket bättre efter det än när vi kom dit. Han fick även lite laser på bakknän och haser och där + på halsen ska jag nu ta på liniment och fortsätta massera/stretcha så ska vi tillbaka om några veckor :) nu får han vara massa mys och promenader i två dagar innan jag fortsätter med ridningen. Har nu (igår) dessutom fått hem padden, så det blir jättespännande nu att se hur det blir med den och nu efter behandlingen :)


Ellie gick ett lite hårdare pass i tisdags. Kom verkligen åt henne bra vilket gjorde att hon tyckte de va skitjobbigt men hon gjorde det riktigt bra ändå. Igår tror jag hon hade en del träningsvärk då hon inte alls var så pigg som hon brukar. Ändrade lite i planeringen så hon nu fick två dagar med uteritter så hon får röra musklerna på ett annat sätt. Idag var hon som vanlig igen så hon var säkert bara lite trött igår :)


Ikväll ska jag jobba så det var skönt jag hade lång håltimme under lunch så jag hann med allt :) behöver verkligen alla kronor jag kan få så det gäller att passa på att klämma in lite jobb även i veckorna.