Padden is the shit

Säger det igen och igen och igen, det är en Mirakelpadd!!! Invictus impact protect heter den och trots att jag bara haft den en vecka är jag SÅ nöjd!! Den är stötdämpande vilket gör att hästarna får mer möjlighet att röra på ryggen och det ska inte bli stumt. 

Jag har provat den även på Ellie, det känns lika bra att använda den på henne också för att hon ska hålla så länge som möjligt och igår när vi hopptränade var det så stor skillnad!!! Jag kände hur hon verkligen stampade av på ett helt annat sätt, sprången kändes mycket bättre och det var så perfekt! Fantastiska ponny <3 på lördag gör vi vår första start på 1,5 år, den dagen trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva <3 

För två veckor sedan tränade jag i t-shirt (bilden), igår hade jag tre tröjor och en jacka... Haha 

Dessutom upplever jag att rörelsemönstret känns mycket "mjukare" på båda hästarna. Det sägs även att det ska vara skonsammare även för oss ryttare med denna padd och jag som har lite krångel med ett knä hoppas verkligen att det stämmer. Kan inte utvärdera det än men som tidigare nämt så känns det mycket mjukare med den än utan :) 

Callebus skulle egentligen gått en p&j idag, men tyvärr var jag tvungen att stryka oss då jag har prov och inte kan gå tidigare från skolan. Trist, men med endast 45(!!!!) dagar kvar så måste skolan "gå först". Han har gått lite lättare pass under helgen efter equi besöket men känns väldigt fin. Igår fick han komma ut och galoppera på lite vilket är precis vad han behöver göra. Är så glad över min fina Calle, han gör mig så glad <3 

i måndags gjorde jag dessutom brandmanstestet, fy tusan vad jobbigt det var!!! Men riktigt kul ändå.