Helg, tävling och annat kul

Ett två tre och så var det redan måndag igen. Hade planerat med att blogga både en och två gånger i helgen men så blev det visst icke. Mycket annat som gjorts och då faller tiden för datorn bort. :) 
 
 
I fredags kväll träffades vi några stycken hos Linnea och bara tog det lugnt. Hur skönt som helst och trevligt att träffa alla. I Lördags fick jag sovmorgon och det var sååå välbehövligt verkligen. Tar verkligen vara på de dagarna man får sova lite extra för rätt vad det är så dröjer det tills nästa gång. 
 
Vaknade upp strax innan tolv tror jag, och relativt kort stund efter det åkte jag och Erik + två av hans kompisar ut till vingåker för att kolla lite på Enduro SM som gick. Väldigt roligt att kolla på måste jag säga, kul att se lite andra hästkrafter än de jag är van vid ;) Därefter for jag hem för att rida och packa och sådant inför tävlingen nästkommande dag. När det var klart tog jag och min käre en sväng till Örebro. Blev bjuden på riktiggt god mat (<3) och sen hann vi med att träffa familjen Lindh också!! Alldeles för länge sedan jag träffade dom så det var riktigt kul! Kom hem aningen för sent för mitt tycke med tanke på att jag skulle tävla dagen därpå, men det gick bra ändå :) 
 
 
❤️❤️

Igår var vi somsagt iväg till Strömsholm och tävlade med Spiran. En 120, första inomhus tävlingen dessutom! Det gick så himla bra!! På framridningen var hon med mig hela tiden, vi var verklligen ett team och jobbade tillsammans. På framhoppningen hoppade hon riktigt riktigt bra. Fick till fina jämna språng och allt bara flöt på, underbart! Inne på banan lika så, såå fin hon var!! Det kändes som att jag flaxade runt hur mycket som helst för hon hoppade mig ur sadeln så mycket, men sen när jag kollar på filmen så ser det ändå rätt bra ut, haha. Tur det att min känsla inte syns ;)
 
Det enda som var var att vi kom in alldeles för nära på kombinationen, men det löste sig bra ut på B-hindret. Därefter var det 6 galoppsprång till en mur. Även där låg vi lite nära på muren så hon hann tänka att hon skulle ta ett sista galoppsprång men ångrade sig och hoppade iväg på 5 istället haha. Bästa tjejen som ALLTID ställer upp på hinder <3 Rev tråkigt nog ett hinder i omhoppningen. Varför vet jag egentligen inte. Ligger aningen stort men det trivs hon bara bättre med. Hon lyfte inte på benen tillräckligt mycket helt enkelt, möjligtvis att hon slappnade av. Jaja, hur som så är jag så nöjd! Och hade det inte varit för petet så hade vi varit tvåa, så det finns där. Nu ska vi bara komma ur det här med att riva ett litet hinder ;) Det handlar såklart även om styrkan! 
 
 
Vi kör som ett eget litet "meeting" den här veckan, i kväll ska vi nämligen iväg och hoppträna för en ny tränare. Ska bli väldigt roligt och hoppas såklart att vi blir nöjda! Mer om det ikväll :) 
 
 
Efter tävlingen var jag och Ellie ute och myste och bara kopplade av och hade det så himla bra. Hann även med i lugn och ro att städa ur sadelkammaren i transporten då det var alldeles för rörigt där inne, haha. Nu däremot är det ordning och reda! All utrustning smörjdes även och så packade jag klart inför dagens kommande träning. Hjälpte även mamma lite när hon hoppade med sin häst. Gjorde även lite annat småfix som kanske inte hinns med i veckorna, riktigt skönt att få det gjort. Kom även in skapligt, runt 7 tror jag det var. Duschade, städade mitt rum, dammsög, tvättade lite och gjorde vettiga saker haha. ÄLSKAR att vara på sådant mode när man gör massor med bra saker och tar tag i sådant man inte hunnit med tidigare. 
 
Visst blev det väl bra?! Mycket nöjd med min organisation haha. 

Nu är hästarna ute, stallet är fixat och jag har även satt på en tvätt som jag hoppas blir klar innan jag måste fara iväg till skolan. Solen lyser dessutom, bara att ta vara på denna dag!! CHAO 
 
 
 
 
#1 - Silke

Fin blogg!

Svar: Tack så mycket!!
Elise Vognild