Heja Spiran!

Hurtiga dagar denna vecka, och fullspäckade dessutom! 
 
Morgon stunden imorse som jag i vanliga fall ägnar mig åt att mocka och fixa stall efter att hästarna kommit ut fick användas till plugg då jag hade prov idag. Så hade en liten sista check med mig själv innan skolan började. 
 
Efter skolan var det full fart som gällde, på 1h hann jag med att duscha Spiran inför träningen, smörja utrustningen, mocka, fylla höpåsar, äta två mackor, packa transporten, ja det var nog det. hua!
 
Träningen idag gick väldigt bra och jag är så nöjd med Speranzas prestation, och speciellt hennes utveckling!! Det var iprincip bara samlingsövningar, hålla ihop hästen, kontroll kontroll kontroll och styka som gällde. Hon har nog aldrig samlat ihop sin galopp så mycket som hon gjorde idag och hoppade fina språng även fast det bara var låga hinder. Det roligaste var att känna utvecklingen och hur bra hon kämpade genom hela passet!! trots att det var bara hennes absolut hat-övningar så var hon positiv och kämpade på som bara den, bästa Spiran <3 
 
 
När vi sedan kom hem var det bara att ge sig ut med Ellie. Glömde sätta dit stigbyglarna, suckade först över mig själv men sen kom jag på att det bara var bra ju så jag får träna sitsen!! Red henne lite på banan idag hon hon var så himla fin min fina tjej <3 <3 <3 Njuter av varje sekund! Tänkte egentligen inte så mycket på henne, det enda kravet jag hade var att hon skulle gå framåt, vilket hon gjorde. Satt mest och kände på mig själv och koncentrerade mig på min sits och hur jag satt. Bara  av att jag satt still och bra så gick hon så klockrent, satan så bra hon gick!! Kom ut med sin annars korta hals och var väldigt rund och fin!! Ska se till att rida mer utan stigbyglar, det är verkligen så avslöjande!! I vänstervarv sitter jag väldigt still och bra men i höger varv hamnar jag på vänster sittben istället för att vara rak och sitta på båda. Fy skam på mig, MEN det är bara att träna på så SKA det bli bra! :D 
 
 
Nu är det hopp i säng som gäller, ska bara vänta in min älskling som kommer när som helst<3 Imorgon blir det upp tidigt och rida Spiran sedan ska Ellie duschas då hon ska iväg på återbesök, sedan är det skola 8.45-15.20 innan jag jobbar 16-20.30 sen ska jag få hem och sova <333 Fullspäckad dag minst sagt, så nu är det dags att sova! PUSS