Duktiga hästis

Igår (onsdag) var det ÄNTLIGEN dax för en träning för Evelina igen!!! För min del har det inte blivit av På två gånger så det måste vara typ 6 veckor sedan sist. Och jäklar vilken skillnad det var!! 

Så kul att Evelina såg att det hade blivit mycket bättre! Spiran har verkligen biffat på sig och höjt sig själv i framdelen och går inte alls lika mycket på bogarna som hon gjorde förut. Galoppen börjar bli väldigt bärig och fin medan traven är lite sämre, men fortfarande mycket bättre mot hur det har varit!  

Jobbade lite olika skolor, fokuserade på lösgjordhet och tränade mer på den förvända galoppen. Nu måste jag verkligen se till att jobba henne i den samtidigt som jag kan träna byten också, hon ska ju trots allt göra som jag ber henne och kunna göra olika rörelser på kommando. Det blev mycket bättre bara redan igår så det var kul! :D 


Snart så kommer hon komma ikapp sin åldersgrupp! Hon är fortfarande som en 4-5åring i utbildningen men efter det här året som bestått av massor med träning på grunderna så kommer det bli bra! 

Sötnöt

Nu ska jag ut och rida i regnrusket, usch vilket tråkigt väder det är idag!!