Torsdaggg

Goddagens! 
 
Precis hemkommen från första riktiga skoldagen på ja, jag vet inte hur länge. Nästan glömt bort hur man ska göra och bete sig. Skämt åsido. Kändes bra att göra något vettigt för en gångsskull. Inte för att det fanns något att göra förutom på sista lektionen typ men jag överlever. Ganska skönt för att säga det som så. Dessutom fick vi grillat till lunch, så det kunde väl inte bli så mycket bättre än så! 
 
 
Igår var första gången vi var iväg med Speranza på en träning för Evelina. Kul att visa upp nya stjärnan och hon var väldigt duktig. Hon är dock inte van att arbeta med bakbenen för fem öre utan vill gärna gå i sin egna takt och tempo. Så det är nu bara att jobba på stenhårt, massor med övergångar och tempoväxlingar HELA tiden så hon aldrig får hamna i sin bekväma zon. Hon måste komma ur det och kunna få ett större register, både vad det gäller att ta tillbaka samt framåt. Får vi baara ordning på det så kommer det gå mycket bättre! :) ut och galoppera massor ska vi också göra så hon får upp konditionen, inte bara jga som behöver stärka min hehe ;) 
 
i brist på bilder får ni titta på den här skönheten <3
 
Nu ikväll ska vi på en informationskväll om hur man ska hålla hästen frisk, Speranza och Robby ska även följa med och få lite behandling har jag för mig, det passar bra det att hon får en liten genomgång :)