Tävla äger

Att det kan vara så roligt att tävla?!?! Varit så himla glad både efter igår och idag, beror nog mycket på min fantastiska häst men även att få känna att man är på gång igen med tävlandet! Nu vet jag igen varför jag gör det här!!
 
 
Igår (onsdag) hoppade vi en 110cm avd. B (hoppar avdelning B alla dagar som jag nämnt tidigare). Kunde väl inte gått så mycket bättre, hade henne bra mellan hand och skänkel och kände att jag kunde vara med och påverka. Sen gäller det ju att sitta kvar också... vilket jag som tur var gjorde ;) var två gånger det var riktigt nära att jag flög av för hon hoppade så väl haha. Bästa Spiran!! Nolla gjorde vi också, vilken pärla hon är alltså <3<3 batteriet i kameran var slut såklart.... men mamma filmade iallefall med sin mobil, inte världens bästa kvalité meeeen bättre än inget! 
 
Kommer lite tajt in i kombinationen men förövrigt tycker jag det är en jämn och bra runda. 
 
Idag var det dags att gå upp ett snäpp och debutera 115. Hon kändes något trött på framhoppningen så hoppade inte särksilt mycket där. Hade henne inte lika bra mellan skänkel och hand och mötte inte upp tillräckligt bra med benen på vissa hinder, speciellt hinder nr. 4. Efter den tycker jag det flyter på bättre så jag är ändå nöjd. Hoppa de kan hon ju minst sagt min lilla tjej! Imorgon får jag vara mer noggrann med att hon verkligen ÄR framme för skänkeln hela tiden även om hon kanske är lite trött. Det är bra för henne att träna på att hoppa meeting även fast hon får sova hemma och gå i hagen. Imorgon går vi ner igen och hoppar 110. Jag tycker att man alltid ska gå ner en klass dagen efter att man debuterat en ny höjd om man gör det på ett meeting. Det viktiga är att hästen får känna att det är lätt och att den "kan" oavsett hur det gick i huvudklassen, som jag då anser är den nya höjden som man debuterar på. Då får hästen en bra och positiv känsla med sig hem! :) 
 Min sits är väl inte den bästa i sprången på den här damen, hehe. Men jag lovar er att det är inte lätt att sitta kvar! Jobbar stenhårt med att försöka bli mer still och stadig i sprången, det kommer :) 
 
 
 
 
 
Fina Fina Fina Speranza <3